måndag 1 februari 2010

Skrikmaskin son Ville skulle ha sagt





Inget inlägg igår, tiden fanns helt enkelt inte. Vi åkte och badade på äventyrsbadet med bror och familj. Klara är ju lite liten än för att vara med, så hon lämnades av hos svärmor. Kul för Ville också att få lite egentid med både mamma och pappa. Efter badet bjöds det på middag hos svärmor. Skönt att slippa laga mat. Om sanningen ska fram så känns det ibland som att vi äter mer borta än hemma. Vi har det väldigt bra, helt klart! Vi hann inte mer än hem så fick vi främmande av Daniel och Sara. Mycket trevligt!




Den här dagen har väl inte varit den bästa jag upplevt. Klara skrek som en stucken gris nästan hela förmiddagen. Riktigt jobbigt att vara själv hemma och inte ha någon att lämna över till när hon skriker som mest.




Klockan ett var det dags för dagis för Ville. Han var ovanligt mammig trots att han längtat dit hela förmiddagen så det blev en jobbig lämning. När jag lämnat han åkte jag in en sväng till stan. Mötte upp tre generationer Persson. Klara sover superbra i vagnen, så för att få känna lugnet en stund och ladda lite energi utan skrik gick jag runt lite extra på stan efter att jag gjort mina ärenden. Avslutade på Coop för att fördriva lite tid. Är det inte lite konstigt att tycka det är så fridfullt att gå runt på koopera?!




Efter middagen kom mamma och pappa förbi med en påse bullar och en påse nybakta tekakor. Mumma! Klara hade en till riktig skrikperiod under tiden de var här. De tog mig sig Ville hem. Skönt med lite avlastning om än det inte är Ville som suger energi just nu.




Har sorterat alla Villes/Klaras gamla och nya kläder idag. Hela dubbelsängen var full med klädhögar, både nya, lånade och ärvda kläder. Det känns som att vi inte behöver köpa nå kläder till Klara förrän hon fyller fem! Då blev det ändå två blå Ikea-kassar med kläder som ska lämnas vidare till Melle och Axel (?)




Oj, det blev ett långt inlägg det här...om vardag...min vardag...mitt i livet!




Just ja...jag köpte jackan!

5 kommentarer:

  1. tja! kul med ny jacka! jo visst hade det varit lite taskit om man säger som så.

    var bara kul och skoja lite, hoppas också på att badrummet blir super.
    <det kan ju inte bli sämre....

    På onsdag kommer eventuellt kuriren hit angående ett reoptage om Noelle, men torsdag? kram

    SvaraRadera
  2. Jasså skrikmaskinen kom tillbaka på kvällen, skönt att du hade lite avlastning då i alla fall!

    Jackan var ett riktigt bra köp, hoppas du är nöjd! Kram syss

    SvaraRadera
  3. Grattis till Jackan, jag hade blivit besviken på dig om du inte hade unnat dig själv något du var värd!
    Längtar hem nu igen, kommer jämnt smygande direkt jag bokat resa. Boka upp långfredag vet ja, vi ska göra något mysigt och något tillsammans då tänkte jag. Kramar och hälsa familjen!

    SvaraRadera
  4. C: Torsdag passar för oss också. Man är ju inte så uppbokad nu för tiden.

    M: Långfredag är uppbokad. Blir riktigt kul att träffas igen, synd bara att det är så sällan. Kram

    SvaraRadera
  5. Bra köp! Idag har Ester, helt appropå, suttit i soffan och pratat om bebisen Klara. Hon tar henne säkert nån dag, skrikig eller inte. Kram U

    SvaraRadera