fredag 12 februari 2010

Vill du gifta dig med mig?

Ja, nu är det snart ett år sedan Jojje gick ner på knä och friade närmare bestämt på alla hjärtans dag förra året. Vi har inte bestämt när vi ska gifta oss. Jag har velat avvakta för att se hur det känns nu när Klara är född, om det finns någon energi kvar att planera ett bröllop. Och idag kände jag suget efter att få gifta mig med min man. Jag har fått fria händer att planera hela bröllopet. Han tycker han har gjort sitt i och med frieriet, och jag är ju den i familjen som gillar att planera.

Det jag däremot inte kan bestämma är hur jag vill ha det. Stort, litet, flott, enkelt, hemma, utomlands, kyrkligt, borgerligt, brudklänning, vanlig klänning, ute, inne, vår, sommar, höst, vinter.

Det jag mest har att ta hänsyn till är ekonomi och energi att orka planera och hur man ska jämka ihop allt och ändå få "det perfekta bröllopet". Hade jag haft obegränsad budget skulle jag allra helst vilja ha festen på Gästgivargatan. Men jag tycker helt enkelt inte det är värt att lägga så mycket pengar på en dag. Jag skulle på ett sätt vilja ha ett litet, enkelt bröllop, inte så påkostat men med en sjujäkla fest med alla våra vänner. Jag är lite rädd för att man kommer att ångra sig om man gör det för enkelt, att man inte får sitt drömbröllop. Och det vore ju riktigt surt att ångra sig, för jag har inte tänkt att göra om det =)

Jag skulle gärna gifta mig borgerligt, men då blir det lite svårare med vars man ska hålla till för själva vigseln. Är det nån som har tips på en bra lokal/plats för en borgerlig vigsel och fest?

Mycket funderingar har jag och alla ryms inte här på bloggen heller. Arghh, skulle så gärna att nån bestämde åt mig hur jag skulle välja, eller så ger mig en jättebudget så man kan göra sitt drömbröllop utan att tänka på ekonomin.

3 kommentarer:

  1. Ja, jag tänkte faktiskt idag på att det snart är ett år sen, med andra ord snart även ett år sedan du fyllde år...vilket betyder att det verkligen är dags för din present! Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå fina du!förstår ditt tänk i all bröllopsplanering, det ska bli jätte trevlig att vara på gästgivargtan , men samtidigt kan jag tycka att det är så grymt mycket pengar för en endaste kväll.. då känns det ju lite bortkastat! vad bra att du röstar på mig när bilden kommer upp, då lär jag ju få en röst iallfall... nu ska jag packa införrean ikväll kram på er

    SvaraRadera
  3. Svägerskan var i deras trädgård.

    Det var avslappnat och mysigt.

    Kika in till mig - tävling på gång - du kan vinna vackra rosiga saker!

    Ha en underbar ♥ alla hjärtans dag ♥!

    Kram Maud

    SvaraRadera