söndag 7 februari 2010

Slut på helgen!



Så här fint väder har vi haft idag. Jag hade tänkt mig en jättelång prommis i det superhärliga vädret, men resten av familjen tyckte inte riktigt likadant, men vi har varit ute ganska mycket i alla fall. Jag och Ville har spelat hockey, provat nya slalomskidorna, Johan har skottat av x antal kubikmeter snö från altanen och garagetaket. Ville har varit ganska trött efter helgens aktiviteter och ville gå in mest hela tiden, men vi fick övertala han att vara ute. När vi väl gick in och åt lunch sa han: "nu är mitt hjärta glatt igen". Sen hann han inte riktigt på toaletten så det kom lite pink på golv och i kläderna, då säger han: "snoppen är ledsen nu, men hjärtat är glatt för jag fick komma in". Treåringar är fantastiska. Det är så roligt att vara hemma med han nu, han säger så mycket tokiga saker hela tiden.


Igår var vi och premiärbadade med Klara på simhallen...och hon älskade det, var hur nöjd som helst. Hoppas hon kommer att bli lika badtokig som storebror eftersom bad är en sån härlig familjeaktivitet. Jag glömde kameran i omklädningsrummet, men här kommer en bild från bad hemma i baljan. Har inte lärt mig vända bilderna, så ni får vrida på huvudet tills vidare.


Det får bli allt för idag, som vanligt finns inte riktigt tiden att sitta ostört vid datorn, men det är väl bara gilla läget. När Ville lagt sig blir det kanske nyaste Wallander-filmen, eller så kanske man går och lägger sig i stället. Hoppas ni får en härlig vecka mina vänner.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar