lördag 30 januari 2010

Hur ska jag göra?

Lördagkväll och man kan inte klaga på livet. Efter gårdagens middag stannade Ville & kusin Maya hos mamma och pappa så vi nyblivna tvåbarnsföräldrar skulle få en chans att sova ut. Hur skönt som helst. Lillan har krånglat litegrann, verkar ha magknip eller nåt, hon pruttar utav bara tusan. Tror att hon sväljer mycket luft när hon äter då även hon fått en förkylning och har svårt att andas genom näsan.

Jag och Johan sov till kl 9, låg sen ända till halv elva. Fantastiskt skönt. Efter hembakad limpa till frukost, skottning av gården (Johan) och bad av Klara åkte vi tre till stan och gjorde lite ärenden. Vi hamnade bl a på en av stans sportbutiker för att köpa en ny innebandyklubba till storebror, men gick ut därifrån med en ny skidjacka till J, riktigt snygg som egentligen kostade 2200 kr men som vi fick för 1500 kr. Bra rabatt! Jag nämnde för expediten att jag också behövde en jacka och vips hade hon plockat fram en superfin röd, lång dunjacka som var hur skön som helst, jag provade den säkert i 10 min, ville aldrig ta av den. Kruxet var dock att den kostade 2900 kr. Med tanke på att jag har börjat vara föräldraledig och Johan också varit ledig mycket i januari plus att vi inte fått några pengar från försäkringskassan så kom inte den här utgiften särskilt lämpligt. Det jag egentligen hade tänkt att köpa var en skidjacka + täckbyxor, men jag skulle behöva en sån här jacka också, frågan är bara vad jag behöver mera. Expediten gjorde det inte lättare (eller det var kanske det hon gjorde) när hon sa att jag skulle få den för 1800 kr. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, har hängt av den till på måndag.

När vi hämtat storebror åkte vi hem och såg hockey, Skellefteå-Luleå. Luleå förlorade, som vanligt när vi ser. Som om inte det vore nog gjorde han vi hejar på lite extra illa sig och fick utgå.
Nu har jag suttit en stund för mig själv och arkiverat lite papper, lagt upp nya pärmar och sorterat in nya papper. Lovely!

Nu väntar finalen i Robinson! Ha en skön kväll mina vänner!

1 kommentar:

  1. Är utgifter någon gång vid rätt tillfälle?

    Hur ofta unnar man sig själv något nuförtiden, tänk på det.../U

    SvaraRadera