tisdag 9 februari 2010

Snart OS

Nu är jag hemkommen från tandläkaren. Jag gruvar lika mycket varje gång, och blir lika förvånad över att det faktiskt går ganska bra. Det tar ju faktiskt inte så ont (jag tar bedövning), men det värsta är ju ljudet. Man borde få ha hörlurar med hög musik eller nåt.

Köpte OS-bibeln som följer med Aftonbladet idag. Bra tidning och nu har nedräkningen börjat. Jag längtar verkligen tills OS börjar och det blir ju rivstart med en gång med damernas skidskytte på lördag kl 22. Missa inte!
Dagen började annars lite tokigt. V vaknade halv sju, men lyckades somna om direkt. Sen ringde väckarklockan strax efter sju eftersom vi skulle upp på dagis. Både jag och Ville var jättetrötta, men vi tog oss upp i alla fall. När overallen ska på tokvägrar Ville. Han vill verkligen inte fara på dagis och jag kände inte för att tvinga han heller eftersom jag ändå är hemma. Jag vet att han skulle ha fått roligt om han väl tagit sig dit, men jag orkade inte ta den striden. Så vi stannade hemma, synd bara att vi hade stigit upp ur sängen från första början. Jag hade sett fram emot en sovstund eller en prommis medan V var på dagis. Nu blev det röjning hemma istället och det var ju i och för sig bra. Dagen har tillbringats hos ma & pa. De passade barnen medan jag var hos tandläkaren.
Nu är det snart körsång. Längtar! Kul att sjunga och kul att träffa mina nya vänner.

3 kommentarer:

  1. Skickar över en stärkande kram mitt i skrikandet och sömnbristen. Kul att läsa om eran vardag!

    kram/ Charlotta och Stefan

    SvaraRadera
  2. Blivit någon skoter än?

    SvaraRadera
  3. C: Kul med kommentarer och tack för uppmuntrande ord. Vi borde ta och träffas snart. Kram

    Lakafors: Ingen skoter än, men har ni nå pengar över så ska vi nog se till att lösa det.

    SvaraRadera