måndag 15 februari 2010

Fantastisk start på veckan

Veckan hade inte kunnat börja bättre. Natten har varit helt okej, barnen har varit supersnälla hela förmiddagen, solen skiner...ja vad mer kan man begära.

Efter jag fått i mig och V lite lunch klädde vi på oss och gick ut i vårsolen, -2 grader och strålande sol, fantastiskt att få vara lediga sådana här dagar. Ville testade att åka lite längdskidor på infarten och det gick superduperbra. Ifjol tyckte han inte om det, skidorna gled mest omkring, han ramlade och mesta tiden åkte han utan skidor...bara skor och stavar. Det är första gången han åker i vinter. Tänk vad mycket det gör att han blivit ett år äldre. Sen hann vi också med att spela lite hockey innan vi promenerade till dagis. Vi gick och småpratade hela vägen, han har så mycket kloka funderingar och idéer min lilla pojke. Efter jag lämnat av han gick jag en extrasväng innan jag skyndande mig hem för dusch. Nu är jag hemma hos pappa som ska ha Klara medan jag ska till mödra och kolla om jag får skäll för att jag slarvat med knipövningarna.

Ikväll blir det bak och OS. Vi ska såklart heja på Charlotte Kalla som blev Villes stora idol när vi var och såg SM på Vallsberget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar