torsdag 11 februari 2010

Snart helg igen!

Hade bestämt att jag inte skulle köpa nåt på partyt igår, men jag kunde inte låta bli den här klänningen. Idag lyckades jag få Ville på dagis. Kul för han att få leka med sina kompisar och skönt för mig som hann sova en timme innan det var dags för hämtning igen.

Efter lunch åkte vi och hälsade på på mitt jobb. Det är högsäsong för oss nu så många var ute hos kunder. Jag och en arbetskompis diskuterade kund som hon fått ta över nu när jag är hemma och det är inte utan att jag längtar tillbaka. Jag försöker verkligen njuta av tiden jag är hemma...och det är jättehärligt att vara ledig, oftast i alla fall. Men det är bara att acceptera läget, jag älskar att jobba och jag älskar mitt jobb.

Fick veta en mycket rolig sak idag, men jag vet inte om de vill att det ska outas på bloggen, så det får förbli en hemlis än så länge. Kul i alla fall!

Idag har vi blivit bjudna på middag hos svärmor. Johan och svärfar ska iväg och laga bilen. Vet inte riktigt vad det är för fel, men den ska i alla fall snart besiktas och nånting skulle fixas innan dess. Så ikväll blir det jag som är själv med barnen. Det känns som att det är min tur efter att jag fått ha två mycket trevliga kvällar på egen hand. Imorgon helg mina vänner. Kanske blir det kjolfredag! Skulle kanske vara trevligt med omväxling från mjukbyxorna.

2 kommentarer: