onsdag 24 februari 2010

Klänningsprovning

Igår var det så dags för provning av brudklänning. Många kanske tycker det är fel ända att börja i, eftersom vi inte valt hur/var/när bröllopet ska vara.För mig var det dock viktigt och jag ska förklara varför. Jag har aldrig riktigt kunna se mig själv i brudklänning. Har alltid varit rädd för att jag ska känna mig utklädd istället för uppklädd. Skulle jag inte trivas eller känna mig fin i en brudklänning så skulle det också påverka bröllopet. Då kanske vi inte skulle välja ett kyrkbröllop ex. Eller skulle jag verkligen vilja ha en brudklänning kanske vårt alternativ med bröllop hemma på gården inte skulle kännas aktuellt. Hoppas det inte blev alltför förvirrat.





Igår tog jag mig till stadens bröllopsbutik och provning. De första klänningarna jag provade kändes inte alls bra, kändes inte som jag och satt inte särskilt fint. Sen hittade jag en enkel, men väldigt fin klänning som satt väldigt bra. Den var dock lite väl enkel och lite tråkig, men den satt bra och jag hade nästan bestämt mig för den när expediten tar fram en sista klänning (som hon inte trodde jag skulle passa i, men tyckte jag skulle prova den för säkerhetsskull) och den satt jättebra. Hur snygg som helst och kändes mer exklusiv och fin än den första. Det var nog kärlek vid första ögonkastet kan man säga. Vi ska sy dit fina axelband på den så jag kan ha en vanlig bh under, kommer att bli toppen.





Den var även till ett okej pris vilket ju inte gör saken sämre. Så nu har jag mest bröllop i skallen. Hoppas kunna bestämma under närmaste tiden när det blir av, så man kan påbörja planeringen på allvar. Måste bara försöka göra en budget först, så vi ser vad kalaset kommer att kosta. Visst blir det kul?! =)

Nu börjar visst Klara att vakna. Ska på tvåmånaderskontroll senare i eftermiddag. I övrigt händer väl inget speciellt. Längtar tills herrstafetten ikväll och tills det blir lite varmare. Det var -33 grader när jag åkte hem från kören igår. Kören - veckans höjdpunkt.


Till sist
Therese: Du är så välkommen att hälsa på, alltid lika kul med besök.


Ulrica: Jag tar gärna en lunch till veckan.

2 kommentarer:

  1. Åhhh vad kul att du också börjar planera! Och vad fin klänningen var. Kul att du fick bra hjälp på cinderella, mig var hon inte snäll emot! Kul med en date snart? Kram c

    SvaraRadera
  2. Oh lala! Klart en snygg brud ska ha en snygg brudklänning, du kommer att vara fab.
    Om jag inte blir bjuden blir jag jätteledsen- på riktigt!
    Puss och Kram

    SvaraRadera