onsdag 24 februari 2010

Bridezilla!

Är riktigt mosig i skallen idag. Klara höll aldrig på att somna igår, hon var supernöjd och låg och jollrade mellan oss. Gulligt, men inte just när man ska somna. Hon hann inte sova särskilt länge innan det var dags att äta igen och även denna gång låg hon vaken länge innan hon somnade om. Väldigt nöjd även denna gång så det är svårt att bli arg på henne.

Idag var det dags för tvåmånaderskontroll. Hon växer precis som hon ska och följer sina kurvor så fint. Matchvikten är nu 5395 g och 58 cm. Ville informerade doktorn om att det är väldigt kul att ha fått en lillasyster, men hon skriker väldigt mycket, men då håller jag för öronen, så jag får inte ont i öronen, men det får jag hos Birgitta och Sven-Erik när de dammsuger, men inte när de dammsuger med den man bara håller med en hand...Puh! Gullunge!

Den stora frågan för tillfället är: Kommer jag att bli en bridezilla. Planeringen är i full gång och det är mycket som det ska funderas kring. Budget, mat, lokal, kyrka, präst, datum, budget igen, värdpar, gästlista, kläder och skor till hela familjen, inbjudningskort, budget igen.

Ja, alla som känner mig vet att alla grejer kommer att ältas fram och tillbaka, vändas ut och in. Just nu snurrar allt, har ingen struktur på det. Jag måste nog skaffa mig ett särskilt kollegieblock...eller kanske en pärm. Ja, en pärm får det bli, kanske med tillhörande block så jag kan sortera alla tankar och info som kommer att komma fram här framöver.

Mamma, pappa och Majsan kom förbi ikväll. Pappa ska besikta våran bil imorrn, så de kom och böt bil. Hem med dem följde Ville, så även ikväll har vi bara ett barn. Nu är bara frågan OS-hockey eller sovmorgon imorrn?

4 kommentarer:

  1. Förstår att det är många beslut som måste fattas stora som små, roliga och mindre roliga, men huvudsaken är ju att NI blir nöjda med er stora dag /U

    SvaraRadera
  2. Jag tvivlar inte en sekund på din planeringsförmåga vännen!
    Oavsett hur, var eller när kommer det bli en fantastisk upplevelse. Jag tycker bara att det är härligt med lite spirande kärlek nu när vi närmar oss våren- minusgraderna känns inte riktigt lika många och kalla då...

    SvaraRadera
  3. En pärm med ordning och reda i, det ser jag framför mig! Jag har precis skaffat ett block för M&Cs bröllis, så jag har lite koll på allt... Kram o hoppas ni får sova!

    SvaraRadera
  4. Ja du, dig är det då ordning på. Det kommer att gå alldeles lysande det där! Önskar att du kunde smitta mig med lite inspiration :-). Kram och lycka till!

    SvaraRadera