måndag 8 februari 2010

Tiden räcker inte riktigt till!

Har haft en ganska bra dag. Fantastiskt kul att få vara så mycket med Ville, det är verkligen bonusen med att vara föräldraledig med Klara. Däremot hägrar ju ständigt det dåliga samvetet att man ändå inte har tillräckligt mycket tid för han. Det känns som att man alltid säger vänta och jag ska bara när han vill att jag ska vara med och spela innebandy, fotboll, handboll, vara domare eller ställa upp slalomkäpparna. Nån som har missat att vi har en riktig sportfåne?! Men jag försöker att påminna han så ofta jag kan om hur mycket jag älskar han och hur glad jag är att han finns i mitt liv, mitt fina, fina barn, och förhoppningsvis känner han av det också.

Dagen har för övrigt innehållit en prommis till Jempan i grannbyn och besök av familjen Sandlund på kvällen.

Idag var det även "90210". Grymt! Något som däremot inte är grymt är Klaras kvällshumör/status. Hon skriker oftast mellan kl 20-23. Det är som hjälper är att hålla hon hårt nära kroppen och buffa hon i rumpan. Börjar vara lite trött i armarna nu. Men hon har ju redan hunnit bli 6 veckor så förhoppningsvis är det inte alltför länge kvar innan det här skrikperioden är över...försöker jag intala mig själv i alla fall =)

Nu ska jag gå upp och avlösa Jojje i buffandet. Imorgon väntar tandläkarbesök för hållagning och på kvällen körsång igen, veckans höjdpunkt.

1 kommentar: