lördag 24 april 2010

Klaras dop

Idag har det varit Klaras dop. Vi höll till i ekologen i Långnäs. Mycket mysigt för ett litet dop för närmaste familjen. Prästen var superbra. Dagens höjdpunkt var ändå när Ville och kusin Maya fick avsluta dopgudstjänsten med Manboy - till folkets jubel.

Klara fick finfina presenter. Bland annat en cykelkärra så vi kan ta ut hela familjen på cykelutflykt. Hon fick även en gunghäst, fina smycken, pengar, ett träd och en sångbok. Tack, tack alla ni som var där. Som vanligt är vi inte bäst på att ta kort, det är däremot hennes fina fadder. Kolla bilder från dopet på hennes blogg.

För mig har det varit en ganska jobbigt dag vad gäller maten. Började dagen med att baka två av tårtorna till dopet, utan att få slicka av skeden en endaste gång. Under dopet fick jag sitta och titta på när de andra smaskade i sig både smörgåstårtor och mina tre favorittårtor. Inte kul. Vad som däremot är väldigt kul är att jag märkt att bh:n sitter lite lösare och min promenadjacka också sitter liiite bättre. Kul att man märker resultat och såhär i efterhand var det ju helt klart värt att avstå de där tårtbitarna.

Nu blir det nog sängen. Är grymt trött, men nöjd med dagen och det mesta av livet. Nu när dopet är avklarat är det bara att ta tag i bröllopsplaneringen på allvar. Sov gott mina vänner!

1 kommentar:

  1. Starkt och fokuserat att inte äta. Tänkte på er idag, att det var länge sen vi sågs, är lite sugen på att se hur stor lilltjejen har blivit!

    Kram U

    SvaraRadera