fredag 30 april 2010

Grattis på valborgsmässoafton!

Har gjort världens fynd idag. Hittade en sittvagn på blocket, en Emmaljunga Scooter för 700 kr. De flesta jag har sett ligger mellan 1000 och 1500 kr, så det här var ju ett riktigt fynd. Den såg dessutom knappt använd ut. Tack svärmor för tipset!

Nu sitter vi och väntar på bror med familj som kommer hit och firar valborgs. Det blir grillad älgentrecote, pommes och sallad. Till efterrätt blir det äppelpaj och vaniljsås. För mig blir det en skakis. Jejj!

Blir nog att gå ner till brasan en sväng sen. Lugnt och stillsamt men väldigt trevligt, precis som jag vill ha det. Däremot måste jag få säga att jag är grymt less på alla som gnäller på vädret. Visst det är ju inget toppenväder, men varför lägga en massa energi på det, det går ju ändå inte att påverka. Man sprider ju bara en massa negativ energi runt sig helt i onödan. Fokusera på det som är bra istället. Så det så. Trevlig kväll på er.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en trevlig kväll!!

    Vi åker strax till grannbyn.

    S & C & barnen

    SvaraRadera