lördag 17 april 2010

Dag 3

Tredje dagen är påbörjad. Känns helt okej. Det sägs att det här ska vara den värsta dagen så det är bara att vänta och se hur den blir, jag är beredd på det värsta. Jag har mått över förväntan, inte kännt mig yr eller haft ont i huvudet, men var däremot gode hungrig igår. Hungerskänslorna ska visst försvinna efter ca 4 dagar så då kommer det nog gå ännu bättre. Jag försöker prova på alla smaker för att hitta mina favoriter. Har kunnat konstatera att det finns vissa bättre och vissa som knappt går att få ner. Fick en ny favorit igår, droppade ner några droppar pepparmintsarom i chokladshaken och vips blev det mintchoklad. Toppen. Den blir det nog många dagar. Kommer nog att gå ner på några få smaker fastän det kan bli lite enformigt. Känns bättre så än kämpa med att få ner mindre goda sorter. Tror det är lättare att fortsätta så.

Oj vad mycket det blev om xtravaganza, men det är det som mitt liv kretsar kring nu. Fick bra peppning igår av fina Sofia. Hon berättade om en vän till henne som gått ner 50 kg med xtravaganza. Grymt imponerande. Så mycket har ju inte jag tänkt att gå ner, men tillräckligt mycket för att det ska vara en stor utmaning.

Bröllopsplaneringen går framåt. Till veckan ska vi ta tag i inbjudningarna. Kommer att bli superkul. Har hjälp av ett fullblodsproffs.

Frågade Ville igår vad han tyckte vi skulle hitta på på eftermiddagen. "Vad sägs om att fara och bada?" Sagt och gjort, badhuset besöktes och både barn och föräldrar var nöjda med det. Handlade på Coop efter badet. Ville fick provsmaka ny färdigmat, någon ny pastarätt. "Det här var verkligen gott, det godaste jag någonsin ätit" Inte dåligt betyg för micromat. Kanske säger något om min matlagning eller vad tror ni.

Nu ska vi göra oss klara för dagens äventyr, vad det blir får vi se.

3 kommentarer:

  1. Stort lycka till med Xtravaganza! Undrar du över nå så är det bara att fråga :)
    För det går faktiskt att gå ner 50kg ;)

    SvaraRadera
  2. Oj, vad duktig du är!
    Härligt sätt att starta våren. Jag inte bara tror utan vet att du kommer att fixa det!
    Värsta baben...
    Keep up the good work. Kramar!

    SvaraRadera
  3. kämpa på nu! du är stark maria kram kram

    SvaraRadera