tisdag 13 april 2010

Bra tisdag!

Tillbaka från tisdagens sångstund med kören utan namn. Vi är faktiskt riktigt grymma, med tanke på att vi bara är en amatörkör. Blir spännande att se vad våra åhörare kommer att tycka när vi ska ha en liten konsert i juni. Det spelar egentligen inte så stor roll, för vi har haft riktigt kul under tiden vi har tränat. Men det är klart, det skulle ju vara toppen om de också tyckte vi var grymma.

Har börjat med en riktigt härlig rutin som jag verkligen hoppas håller i sig. Medan Ville är på dagis så passar jag på att ta en prommis med Klara. Riktigt skönt med mycket ljus och frisk luft.

Idag på eftermiddagen var jag och barnen och träffade Ben, Emilia, Sara och Stefan. Tänk så små bebisar är. Det borde ju jag komma ihåg, för det är ju faktiskt inte alls länge sen Klara var liten, men jämfört med Ben verkade hon som en jättebebis. Det går verkligen fort och jag försöker verkligen njuta av den här tiden med Klara. Med Ville hade jag svårare att slappna av och njuta av föräldraledigheten och jag tittade bara framåt och Ville att han skulle bli äldre hela tiden. När han två månader ville jag att han skulle bli fyra så man fick börja med gröt och smakportioner och när han var fyra ville jag att han skulle bli större så han kunde börja sitta och krypa. När han började krypa ville jag att han skulle börja gå och hips vips började han på dagis och så var den föräldraledigheten slut. Eftersom vi har bestämt att vi inte ska ha mer barn så gäller det att njuta nu, för vi kommer aldrig mer att ha en bebis i huset (som inte är på besök förstås). Kom på mig själv idag att jag inte ens längtade tillbaka till jobbet...och det är ett bra betyg för föräldraledigheten. Men jag är helt övertygad att i januari kommer jag att vara taggad till tusen.

1 kommentar:

  1. passa på att njut! jobbet det väntar på dig! Kram kram

    SvaraRadera