måndag 14 juni 2010

Husvagnsstädning

Lite regn och rusk ute gjorde att dagens prommis blev lite kortare än planerat. Med tanke på att dagis är stängt för planering idag så följde storebror på cykel så den hade nog inte blivit så lång i alla fall. Istället bestämde jag mig för att ta tag i storstädning av husvagnen. Sovrummet och badrummet är klart, så nu väntar kök och matplats och hall en annan dag. Visst låter det som att vi har en gigantisk husvagn, haha. Längtar till premiärturen som förmodligen blir midsommarhelgen. Ska bli spännande att se hur lillasyster trivs, förhoppningsvis lika bra som sin bror. Det bästa med husvagnssemester är att man får vara tillsammans hela familjen utan en massa måsten. Fastän man är ledig hemma så finns det ju alltid en massa jobb som kan göras, men i husvagnen behöver man bara mysa och umgås med man och barn. Behövligt i familjen Berg/Öberg i dessa byggtider.

Fick en märklig kommentar på mitt förra inlägg av någon som tydligen inte känner vår familj. Egentligen borde jag inte lägga någon som helst energi på sådana negativa människor som uppenbarligen inte har så trevligt liv själv, men jag kan helt enkelt inte låta bli. Det är väldigt sällan vi behöver barnvakt mer än några timmar ifall jag ska till läkaren, något möte eller liknande. Allt som oftast när något av våra barn inte sover hemma är det antingen mormor eller farmor som har bett om att få låna barnen över natten. Och det är verkligen inte något jag skäms eller har dåligt samvete över. Att ha far och morföräldrar som tycker om och engagerar sig i sina barn och barnbarns liv ser jag enbart som något positivt och värdefullt. Sen att min man för tillfället jobbar mycket, både hemma och på jobbet, och att vi alla i familjen längtar tills det lugnar ner sig är en annan sak. Att man sen inte törs skriva ut sitt riktiga namn när man kommenterar på bloggar det är ju bara fegt!

7 kommentarer:

  1. Nej, lägg inte din dyrbara energi på människor som inte är värda den!
    En anonym, bitter kommentar är absolut inget värt- bara pinsamt...
    Förmodlligen avundsjuka på att du har så fin familj och lyckats bra med det du tagit dig för, bitterhet brukar ju bottna i det.
    Ses ikväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. oh... vilket pucko kände jag , men som sagt verkligen inget att ödsla energi på!!! var glad över att du har så fantastiska föräldrar som VILL ha barnen.. ett stort jävla risk pucko så det så!!! puss

    SvaraRadera
  3. Jag håller med föregående talare. Du ska verkligen inte skämmas! Var glad över att ni har sådana fantastiska mor- och farföräldrar till era barn!!! Det är inget fel över att tycka att det är skönt att lämna bort dem ibland! Vem tackar nej till att sova?! Inte då jag iallafall! Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Det fina med Internet är ju att man ALDRIG är anonym....

    IP:nummer stavas det, hur enkelt som helst att kolla upp, förutsatt att den anonyma skrivit på din blogg innan så, vips, är den personen inte så anonym längre..

    SvaraRadera
  5. Nu har jag också läst kommentaren men jag vet inte jag... var den SÅ elak? Kan det inte vara mer som en förklaring till varför du upplevde det som att det var jobbigt när Johan åkte bort och inte ren kritik mot dina och våra föräldrar? Iofs en tolkningsfråga, det är det som är det kluriga med skrift, men jag tror inte man ska läsa in för mycket. På med gåsdräkten och låta allt rinna av. Se även det positiva: du har utomstående som läser och kommenterar :-)
    Tips är att du ändrar inställningarna så du måste godkänna kommentarerna först (om det går på blogspot?), så har vi.

    SvaraRadera
  6. Den anonyma kommentatorn måste vara avundsjuk. Det är i alla fall jag! Det ska bli skönt att flytta "hem" och få hjälp av mor- och farföräldrar!

    SvaraRadera
  7. Som sagt, bara kolla upp mot tidigare inlägg och jmf IP-adresser.....

    //S

    SvaraRadera