söndag 27 juni 2010

Hemma igen...

Då var midsommar över för den här gången och trevligt har vi haft. Vi har tillbringat helgen med alla mina mostrar och morbröder med respektive plus finfina kusinen med familj. På lördagen kom även kusin plus bror med familj upp så vi har nästan haft släktträff i helgen.

Vi har spelat brännboll, stafettkubb, ätit gott, promenerat, bastat, kört fyrhjuling (barnen i alla fall), gått tipspromenad, haft allsång vid grillplatsen mm. Lugn och mysig helg med mycket ledig tid med hela familjen. Det behövdes verkligen. Så nu är vi laddade för att köra hårt med altanbygget i veckan. Imorgon ska mamma ha barnen så även jag kan hjälpa till med målningen. Förhoppningsvis räntar det på ganska bra imorgon.

Xtravaganzauppdatering: Nu har det gått drygt en vecka sedan jag slutade med helfarten och precis som jag misstänkte så det lättare att bara dricka än att äta och göra bra val. Det är många frestelser under en midsommarhelg och det har ställts fram fika, godis, ost och kex mm i tid och otid. Jag är inte helt nöjd över helgen, men jag har gjort betydligt bättre val i år än vad gamla Maria skulle ha gjort. Dessutom har det blivit timmespromenader varje dag vilket känns skönt. Men nu är det ny vecka och nya tag. Känns viktigt att få in de nya rutinerna med frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och mellanmål. Har man mycket att göra känns det ibland som att man äter hela tiden. Vägning nån gång den här veckan också. Vi har sommarfest med jobbet på onsdagkväll så jag måste försöka få en annan tid att väga mig. Nu är det bäst att gå och lägga sig så målar-Maria är pigg imorrn.

1 kommentar:

  1. Ja vi hoppas att alla bröllop i sommar och höst slipper såna bloopers. Hoppas målningen gick bra idag. Glömt laddare till moben så den är död. Ring stugan ifall det är nåt. Kram

    SvaraRadera