måndag 1 mars 2010

Dålig måndag

Den här veckan kunde väl ha börjat bättre. Höll aldrig på att somna igår. Såg hockey och låg och hostade. Somnade kring midnatt. Vaknade sen 02.30 av Ville, hann precis somna om när han vaknade igen 02.45. Klara vaknade 04.30 och skulle ha mat. Hon somnade dock inte om förrän 06.20 och sen vaknade Ville 06.40. Inte så många timmars sömn inatt alltså. Alldeles för lite för mig som helst behöver minst 8 timmars oavbruten sömn.

Vaknade med den grymmaste huvudvärken. Berodde nog på att jag sovit för lite + sovit halvsittandes (inte det bästa för nacken). Mådde illa och trodde först att jag åkt på magsjuka, men efter att jag sovit lite under dagen så kändes det bättre så det var nog sömnbrist det berodde på.

Mamma ringde idag och berättade att hon låg på lasarettet. En av hennes höfter hade hoppat ur led när hon skulle ta på sig skorna. Som tur var hade hon mobiltelefonen på sig så hon kunde själv ringa ambulansen. Annars hade hon väl fått ligga i hallen tills pappa kom hem tre timmar senare. Usch och fy! Hoppas nu bara hon blir bra fort och att det är länge, länge tills det händer igen.

Johan och Ville har precis farit på hockey. Det erbjudandet kom nog efter ett dåligt samvete efter ett bråk tidigare idag där tv-, data- och mobilsspelsförbud utfärdades. Blir spännande att se om de lyckas hålla sams hela matchen.

En sak som är kul idag är att jag just beställt min klänning. Nu är det bara ca 14 veckors leveranstid innan den kommer. Längtar!

2 kommentarer:

  1. Pappa och Ville1 mars 2010 kl. 20:03

    Det går jättebra. Hälsar Ville.

    SvaraRadera
  2. Riktigt kul att du beställt klänning, då är ju nästan allt klart då:)! Puss vännen, hoppas du får sova mer i natt!

    SvaraRadera