söndag 7 mars 2010

Micke Holm for president!

Igår bjöd vi mina kära föräldrar på trerättersmiddag som var fantastisk god om jag får säga det själv. Till varmrätt blev det oxfile provencale. Googla det och testa. Grymt gott. Sedan åkte vi till stan och såg Queen-konserten i stan. Jag säger då det. Micke Holm for president! Man är ju väldigt stolt över att vara släkt med släkten. Kvällen var en julklapp till mina kära föräldrar som har det dom behöver och då tyckte jag att det här var en bättre julklapp än att köpa nån grej.

Efter konserten åkte vi förbi Annornas och Lisas 30-årsfest. Trevligt att träffas och surra en stund men vid halv tolv kände vi att det var läge att ta vara på natten och för en gångs skull få sova ut när barnen var utleasade till svärisarna. Men konsten att sova ut verkar ha försvunnit med åren för jag vaknade vid åtta. Kämpade länge för att somna om, men gick upp före nio. Fast jag har ju ändå sovit ostört en hel natt så jag är nog ändå ovanligt utvilad.

Nu blir det en snabbdusch, sen iväg och hämta kidsen. Saknar dem redan. Blir nog en sväng förbi mamsen sen som sköter de andra två barnbarnen idag. Skön söndag på er.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för den fina julklappen, maten med tillbehör var jättegott och konserten var också bra, än en gång tack så mycket/Sven.Erik
    och Birgitta

    SvaraRadera