fredag 7 januari 2011

Utgång = hemgång

Har varit en toppendag. Började i Munksund där bästa Challan hjälpte mig med tackkorten. Jag hoppas alla håller med om "bättre-sent-än-aldrig". Vi skulle ha fått iväg dem tidigare men har haft lite struligt, men snart kommer de i alla fall.

Efter vi avslutat åkte jag till Korpen och sen vidare till Öjebyn för bad med pojkarna i familjen. Kul att bara vara med ett av barnen ibland. Känns bra att ge storebror den tiden. Ville var med Johan så jag var själv i omklädningsrummet. Ovan känsla och lite tomt. Det blev nog lite lite att tänka på för jag glömde både baddräkt och dyrt schampo i farten. Hoppas det finns kvar imorrn. Det blev senare middag på Krabburgerstationen. Nu ligger barnen och vi kollar in premiären av Lets Dance. Tror inte vi kommer att bli några av de som följer det slaviskt men...

I onsdags var det ju dags för utgång på Havsbadet. Känns bra att man nu blivit så gammal att man platsar där. Det var mycket folk, många väldigt trevliga återseenden, kul med en vuxenfest. Synd bara att kvällen tar slut så fort och att man nuförtiden behöver två dagar på sig att återhämta sig.

Idag när jag gick till bilen efter ha varit och tränat stannade en kvinna mig på parkeringen. Jag trodde först hon skulle fråga om nåt, typ vägen eller vad som helst men hon ville bara säga att jag hade snygg jacka och att den gjorde hon glad. Kul att höra och vilket bra sätt att göra någon (mig) glad. Det ska jag försöka bli bättre på. Att berätta för folk om de är snygga i håret, har snygga kläder, är inspirerande, trevliga expediter eller liknade. Lätt sätt att göra någon glad plus att man själv mår bra av att sprida lite glädje. Nu blir det nog sängen. Fortfarande inte återhämtad efter onsdag. Är det ett ålderstecken?

1 kommentar:

  1. Jaha det var därför du hade ringt. Såg det tyvärr inte förrän kl 22. Hoppas det är kvar imorgon! Puss

    SvaraRadera