söndag 9 januari 2011

Helgen som var

Sitter i soffan och håller på att somna. Det kanske vore en idé att göra en tidig kväll. Skönt att gå och lägga sig i renbäddad säng dessutom.

Vi har haft en härlig familjehelg där vi hunnit med dubbla svängar till Vallsberget, bortstädning av julen, renbäddat sängarna, tvättat tre maskiner, bjudit på middag, varit bortbjudna på middag, skottat (Johan i alla fall), sprungit, påbörjat pysslet med tackkorten, sett skidor och skidskytte och mycket mer.

Ville verkar ha knäckt balanskoden och idag åkte han för första gången med sele. Det var highfive när vi kom ner och det var en väldigt stolt kille som ringde till mormor och morfar och berättade hur duktig han varit. Nu är det bara att fortsätta träna. Tur att vi har nära och att det är gratis i barnbacken, för det lär behövas många timmar till innan nya Stenmark är född. Men vi är på god väg i alla fall =)

Alla ni som inte upptäckt Sommar i P1 än. Ni har verkligen missat nåt. Jag har hunnit lyssna på 7-8 stycken och alla har varit toppen. Kloka, kloka människor som har mycket vettigt att säga. Jag blir peppad och inspirerad av de flesta och det är riktigt bra träningsunderhållning. Idag var det Anna Carrfors Bråkenhielm i lurarna. Hon pratade om kvinnor i karriären. Ni blir nog inte förvånade om jag säger att det var extra intressant idag!

Ikväll är det ju Minuten på SVT. Vi sg det inte, men jag antar att Ville (som stannade hos mormor och morfar ikväll) såg det. Han har sett samma avsnitt två gånger idag och började testa ett av kaktricken själv. Han sa då med självklarhet i rösten:

- Mamma, när jag blir stor ska jag bli Minutenproffs, inte bara sportproffs.

Toppen med höga ambitioner, det gillar vi. Hoppas du sover gott gubben. Saknar en gonattkram och längtar redan tills vi syns imorrn.

Imorrn är det för övrigt jobbstart "på riktigt". Är förmodligen ute hos kund hela veckan. Nya kavajen är framlagd och jag är redo!

1 kommentar:

  1. Härligt att helgen har varit bra. Vi såg också Minuten och kan tänka mig att lillen har en massa nya Trick att prova på nu.

    Vad roligt att det går bra för honom på Valls, ser fram emot när Melle ska börja också. Puss och god natt

    SvaraRadera