tisdag 4 januari 2011

Ipod...jejj

Fick min ipod som jag klickat hem från tradera idag. Splong ny, förpackningen aldrig ens öppnad. Tjänade 600 kr på att inte köpa den i vanlig affär. grymt bra. Kvällen har därför gått åt till att försöka förstå mig på hur den funkar. Har nu fyllt den med 20 intressanta Sommarpratarna. Ser fram emot att fara och träna imorrn så jag får börja lyssna. Måste få in lite bra springarmusik i den också. Skulle behöva en bra spellista för min hjärna är lite tom på sånt. Kanske ska kolla igenom bröllopsspellistan. Den kan kanske innehålla lite bra låtar att peppa till. Eller kanske, det vet jag ju att den gör.

Har varit och träffat min mentor idag. Hon är så klok. Känner mig verkligen priviligerad att få ha henne att diskutera med. Tror verkligen att hon kan hjälpa mig dit jag vill. Lyxigt!

Hann springa en sväng på stan innan också. Fyndade lite jobbarkläder på rean. Väldigt nöjd. Känns inte okej att komma med mjukbyxor och underställströja till jobbet, så några nya köp var tvunget. Imorrn är det fest. Premiär för mig för Hemvändarfest på Havsbadet. Känns toppen med vuxenkväll med finfina vänner.

Imorrn blir det lite träning, kanske shopping av glasögon, mys med barnen och sen PARTY!

Just det. Johan var till vårdcentralen med Klara idag. Hon har varit allt annat än frisk senaste veckan. Nu har hon även fått en fruktansvärd hosta och är allmänt missnöjd, trött och hängig. Läkaren tyckte tydligen bara det var bra att hon var sjuk för det skyddar hon i framtiden, till och med mot cancer. Otrevligt bemötande och ingen hjälp eller förståelse överhuvudtaget. Så grattis Cederkliniken. Ni har nu fått fyra nya kunder.

Och Challan...andra dagen var minst lika kul. Nästa vecka drar det igång på allvar med kundbesök hela veckan...och då blir det minst lika roligt. Undrar hur länge det tar innan det kulimnerar. Eller det kanske bara blir roligare...och roligare...och roligare.

2 kommentarer:

  1. Ja nu är det bara att börja avverka dem en efter en, Sommarpratarna blir som ett gift till slut...

    SvaraRadera
  2. Vänta bara tills ni går över till de tyngre grejerna, jag säger bara P3 dokumentär! / Anna S

    SvaraRadera