måndag 28 februari 2011

Underbar helg

Sitter i soffan igen...trött, trött. Vi har haft en helt fantastisk helg i Skellefteå. Ville tyckte att vi skulle stanna i fyra veckor och det säger väl det mesta.
Vi började dagen med shopping. Hittade fina saker till hela familjen.Mycket nöjd med inköpen. Vi gick sen och fikade på det mysigaste fiket, lilla Mari. Ni som inte har varit där måste gå dit. Väldigt mysigt och fantastiskt gott fika. Johan åt en semla som nog var den godaste semla vi någonsin har smakat och jag åt kladdkaka med vitchokladtryffelglasyr. Ja ni hör ju. Heaven!

Vi slappade på hotellrummet, hoppade i sängarna och hängde i relaxen innan det var dags att göra oss fina och å på restaurang. Härlig dag. Fantastiskt att vara med finaste familjen. När allt kommer omkring är det ju ändå familjen som är viktigast.

Klara har ju varit hos farmor och farfar i helgen. Hon har haft det mycket bättre hemma hos dem än att sitta fastspänd i en vagn eller matstol. Sen var det ju kul att få ge Ville full fokus. Men Klara var efterlängtad när vi hämtade henne igår.

Ny jobbvecka igen och det är som vanligt riktigt kul. Idag har dagen dessutom blivit ännu bättre än en vanlig jobbdag. Jag har nämligen haft mitt individuella samtal med Knuff-Mari-Ramnek. Hon är så klok och bra och jag tror att jag har en ganska bra plan för framtiden. På fredag är det även dags för ny träff med min underbara mentor Eva. Känns så himla bra att ha många kloka människor att diskutera med. Lyx, lyx!

Imorrn bjuder vi Jempan och Melle på middag - om de nu törs komma. Det blir ny mat vi aldrig provat. Inte spaghetti och köttfärssås som vi alltid brukar bjuda på. Nu blir det nog sängen för mig, känns som att jag har några timmar att ta igen.

3 kommentarer:

  1. Kul att ni haft en härlig helg! Visst är det mysigt på Lilla Mari!! Det är ligger nämligen på min gata hemma i stan ;)

    SvaraRadera
  2. Vi tycker också att det var en jättebra helg
    den gick bara för fort/Birgitta Sven-Erik

    SvaraRadera
  3. Mari R är helt underbar, lycka till. Du ser strålande fin ut Maria förresten. Hälsa Mari.
    Frida Lindqvist

    SvaraRadera