fredag 11 februari 2011

Nu är det fredagsmys...igen...om man nu kan mysa med vatten!


Den här dagen började inte så bra. Hade visst glömt ställa väckaren igår. Som tur var sover inte barnen så länge så jag kom såå sent. När jag väl kom till jobbet verkade jag ha glömt hjärnan hemma för jag körde ett gäng kvitton fasthäftade på ett A4 i kopiatorn (där uppe där man kan mata flera papper på en gång). De fastnade såklart och höll inte på att gå att få lös. Jag fick andas djupt och räkna till 10 17 gånger. Fick till och med skruva isär kopiatorn. Sen dess har det gått ganska bra, jobbade 8.5 timme utan minsta rast. Ganska smidigt nu när man inte äter. Det är bara att jobba på. Inte att rekommendera dock!


Väl hemma möttes jag av en glad familj. Storebrors batterier var dock slut så vi har fått kämpa med tålamodet ikväll då han tenderar att bli småbråkig och retig. Nu sover de båda efter en prommis till Sigges och lite Postkodmiljonären. Själv har vi sett På Spåret och jag måste säga...jag kan inte med Marcus Birro. Men jag är väl inte den enda antar jag. Adam Alsing däremot. Man kan ju inte annat än att älska den mannen. Synd att de inte gick vidare.


Helfarten går fortfarande bra om än jag haft en svacka ikväll. Fredagkvällar och hela lördagar är de värsta, men det är ju snart måndag och då går det lättare igen. Jag är grymt motiverad att köra ända till slutet, ska inte ge upp en måltid i förtid den här gången. Köpte en vårjacka på mellandagsrean. Provade den idag och det motiverade ytterligare. Den var faktiskt riktigt fin och kostade bara 250 kr. Bra köp, eller hur Ulrica?


Har mycket att se fram emot och det känns fantastiskt. Både i helgen, till veckan, i slutet på månaden, i vår och till sommaren och hösten. Härlig känsla. Gäller bara att inte glömma bort nuet. Fast just nu fokuserar jag mest på två veckor framåt. Ska bli riktigt gott med mat.


Känner mig lite stressad på jobbet. Hade önskat att dygnet hade fem timmar till. I början på veckan hade jag ganska lugnt och nu är det fullt upp. Känns som att det kommer att ta länge innan jag är ikapp och har kontroll och det gillas inte. Kul att ha mycket att göra och roliga saker dessutom.


Vet en tjej som är lite nervös i helgen. På måndag börjar nämligen vår nya tjej som jag ska vara handledare åt. Hoppas du ska trivas. Välkommen till oss!


Nu blir det mitt favoritprogram - Schulman show på Aftonbladets webtv. Ni som missat det, ni måste kolla!

1 kommentar:

  1. Absolut!! Den var riktigt fin. Ses på onsdag, blir trevligt att få surra lite med er alla.

    Kram U

    SvaraRadera