tisdag 8 februari 2011

Mamma lilla

Fint kort på mamma från Villes dop -06


Idag ringde mamma till mig på jobbet, som hon gör de flesta dagar för att kolla läget och så. Mitt i allt säger hon
- Nu for höften ur led
- Vad ska jag göra?
-Pappa är hemma, hörs sen, hej då

Pappa ringde senare och sa att hon fått åka in med ambulans och var på las. På eftermiddagen drog de höften på plats och vi har varit och hälsat på henne på kvällen idag och hon verkar må under omständigheterna bra. Känns inte rättvist bara.Det räcker ju med all annan värk än att hon ska behöva gå och oroa sig över höften när hon sätter sig, ställer sig, lyfter, plockar upp nåt från golvet, smörjer in sig, klär på sig eller tar på sig skorna. Inte rättvist!

Imorgon åker jag till Luleå för att jobba med en jättestor godisaffär. Tur att kontoret ligger på ett helt annat ställe, annars hade det blivit jobbigt. Tar mig nog en sovmorgon imorrn, kanske till 6.30. Är lite rädd att vara för trött när jag ska köra till och från Luleå. Bra tänkt tyckte jag.

2 kommentarer:

  1. Bra tänkt, ja det var det verkligen.

    Stackars Birgitta...NU FÅR DET VARA NOG (visst hör du hur jag skriker till läkarna)!!!
    Ses ikväll. Puss

    SvaraRadera
  2. Huvva. Det är verkligen svårt att vänja sig vid att de starka föräldrarna åldras och får sina krämpor. Hoppas att det snabbt blir uthärdligt för henne! Många kramar!

    SvaraRadera