torsdag 17 februari 2011

Feed forward

Den här fina bilden bjuder jag på =)


Idag har vi haft avslutning av första delen på Knuff och som vanligt var det en underbar dag. Jag älskar verkligen den här gruppen. Så många fantastiska människor som tillför så otroligt mycket. Idag fick vi berätta om vår Knuff-resa. Min resa har verkligen varit omvälvande. Det har hänt otroligt mycket med mig sen i våras. Det började egentligen i våras när jag började med Xtravaganza men det tog verkligen fart i augusti när jag började med Knuff. När jag igårkväll skulle förbereda dagens sammanfattning satt jag och bläddrade igenom mina anteckningar. Det var lite sorgligt att se vilka tankar jag hade om mig själv i höstas, vilka elaka saker min inre kritiker hela tiden påminde mig om. Vad jag har förstått är det många som tror att jag haft bra självförtroende och självkänsla, men det är så fel, så fel. Men det vände faktiskt den där kvällen i Fagervik när vi hade vår glödvandring. Helt galet att en kväll kan förändra så mycket. Det blev många tårar idag men också väldigt mycket värme och kärlek. Vi skulle egentligen avsluta idag, men Mari ville inte sluta träffa oss så hon har fixat en (till) bonusträff och det är vi grymt tacksamma för.

Vi avslutade dagen med en härlig övning som hon kallade Feed Forward. Den går ut på att man står två och två och säger till varandra vad man uppskattar hos den andre, vad den tillfört gruppen och vad man tycker den ska jobba vidare med. Efter ett par minuter byter man partner och fortsätter. Sådär höll vi på tills vi fått feedback av hela gruppen. Det var en riktig ego-boost och den här känslan ska jag försöka behålla och bevara för den är riktigt najs. Fick bland annat höra av flera stycken att jag var klok, inspirerade genom min målmedvetenhet, tillförde gruppen mycket energi och var generös med mig själv och mina funderingar. Men det som värmde mest var nog ändå att flera tyckte jag var en bra trygg vän som man kunde lita på och öppna sig till. Som ni ser, bra övning va? Känns lite ovant och ego att skriva sånt här om sig själv, men det ska man ju få vara ibland. Sen tänkte jag att det kan vara kul att gå tillbaka och läsa nån dag när allt inte känns på topp.

Igår hade vi tjejträff hos Jennie. Alltid lika kul att träffas. U kom dit med en bukett tulpaner till var och en och det var ju verkligen en trevlig överraskning som värmer i vardagen. Varje gång jag är i köket blir jag påmind om vilka fina vänner jag har.

Nu är det 7 dagar kvar på helfarten och precis som väntat så har jag redan nu börjat förhandla med mig själv. Har varit så sugen på mat idag och värre kommer det att bli. Helgen som kommer blir de värsta dagarna och nu gäller det att bita i. Jag känner mig riktigt nöjd, med resultatet och mig själv men jag ska inte ge upp än.

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara säga att jag tycker du har varit väldigt duktig och jag är mycket imponerad av det du lyckats med, både kroppsligt och själsligt! Det är inte gjort på en handvändning! Det är inte utan ett uns av avundsjuka som jag önskar att jag hade din beslutsamhet i många lägen. Jag försöker jobba med mig själv och att vara den bästa jag kan, men det är ganska ofta ens hjärnspöken ställer till det, så bort med dom och in med bra tankar! Det är mitt fortsätta mål för livet tänkte jag! När det gäller det andra kroppsliga så ska jag försöka hitta balans där med, det är den svåra biten för mig, men lite beslutsamhet (hur får man det egentligen?) så tänkte jag lyckas med det i år också! Det kanske inte är en sån dum idé att skriva ner, och du kanske kan ge tips!

    Jag är kanske inte den som är mest utåt och bäst på att ge komplimanger, jag beundrar nog mest i det tysta :) Jag ska försöka bli bättre på det också!

    Jag önskar dig fortsatt lycka till, det klarar du! Nu är det inte lång tid kvar!

    Trevlig helg önskar
    "Vinlotterisekreteraren"

    SvaraRadera
  2. Tårarna strömmar ned för mina kinder både för det du och Lisa skrivit. Så mycket kloka tankar från er båda.

    Att det hänt mycket med dig, både i kropp och själ är ju verkligen helt fantastiskt. Världens bästa Marran är nu en ännu bättre version av sig själv. PUSS och god natt!

    SvaraRadera