tisdag 22 februari 2011

Nu min vänner har jag en sak att berätta...

...JAG ÄR I MÅL!!!

Hade invägning idag och äntligen är jag i mål, med några kilos marginal dessutom. Är så grymt nöjd att jag inte gav upp på slutspurten. För första gången på väldigt, väldigt, väldigt länge känner jag mig faktiskt nöjd med min kropp. Den är kanske inte perfekt för dig, men för mig känns den helt perfekt och jag är så glad...

Jag mätte mig idag när jag kom hem och när man bara läser måtten så ser man ju att det är stor skillnad, men för att verkligen förstå hur mycket som faktiskt har försvunnit så höll jag ut måttbandet så mycket som det var den 15 april när jag började. Jag måste ha haft bröst större än självaste fru Parton för det var helt galet. Johan trodde jag skämtade. Ni kan ju testa själva och se hur stora ni skulle vara med x antal cm större överallt.

Hade tänkt lägga in en före och efterbild, men känns inte som jag är redo för det. Bilderna var inte så tjusiga att jag vill lägga ut dem här till allmän beskådning. Ni fick nog många fula bilder i bildspelet...

Här är i alla fall mina slutresultat.
Vikt: -27,4 kg
Midja: -25 cm
Överarm: -5 cm
Höft: - 19 cm
Lår: -13 cm
Bröst: -15 cm
BMI: -9,3 enheter - nästan, nästan, nästan på normalnivå, tänk jag är normal. Jippiii!

Det får nog räcka för idag. Känns inte som att jag kan komma med nåt bättre.

12 kommentarer:

  1. Det här är helt sjukt! Du har gjort det så fantastiskt bra! Jag är GRYMT imponerad!! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Grattis och bra jobbat! Och det viktigaste är ju att man är nöjd själv!
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt underbart. Vi vet, och du vet att du är bäst! Puss

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!!! Vilket fantastiskt jobb du har gjort!!! Kramar marianne

    SvaraRadera
  5. Härligt Maria!!! Helt otroligt bra jobbat! Jag är jätteglad för din skull. Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Grattis Maria!! Vilken bedrift!!! :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Stort, stort grattis! Bra jobbat! Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt jobbat, vilken resa du gjort.
    Grattis // Lenita

    SvaraRadera
  9. Grymt impad måste jag säga.

    SvaraRadera
  10. Maria! Wow.. Du har gett så mycket cred till en massa människor här under hösten, en massa personer som har inspirerat dig. Nu är det din tur att få CRED!! Du ska veta att du är en sann inspirationskälla för mig. Kramar

    SvaraRadera
  11. Du är GRYM, Maria!! :) Stor kram

    SvaraRadera