söndag 14 november 2010

Världens bästa pappa


Fin bild på den bästa pappan som alltid, alltid ställer upp vare sig det gäller barnpassning, byggnationer, fönsterputsning, städning eller bakning. Det sitter aldrig fast och jag är evigt tacksam och lite bortskämd med så bra pappa. Tack för att du finns. Kortet är för övrigt taget av Maya, 5 år. Bra jobbat tycker jag.
Sitter hos mamma och pappa och inväntar dagens farsdagsmiddag. Helstekt entrecote, hasselbackspotatis och rödvinssås. Till efterrätt skulle det visst bli pappas specialare, rice-crisptårta. Smaskens.
Ville sov borta inatt. Farmor och farfar ville låna han över natten. Så jag, Johan och Klara passade på att strosa lite på stan igår, fika på Ekbergs och köpa två nya adventsstjärnor till inglasningen. Till middagen spelades julmusik och på kvällen drack vi glögg. Jag börjar vara grymt sugen på advent och julpynt nu, men det är ju typ bara en och en halv vecka kvar innan vi får börja. Kvällen spenderades för övrigt hos familjen Sandsten/Lundqvist i Munksund. Väldigt länge sen sist men väldigt trevligt. Vi återupptog WGT - vår turnering i kortspelet gin som vi påbörjade sommaren -09, så efter ett uppehåll på nästan ett och halvt år var det dags igen. Kul, men svårt med två små barn (Klara och Stella) som inte riktigt ville låta föräldrarna spela ifred. Men så är det ju barn, bara gilla läget.
Imorrn bär det av till Umeå för kurs och hotellövernattning. Ska bli väldigt trevligt, förhoppningsvis lärorikt, men med väldigt tidig uppstigning imorrn (kl 5). Ska försöka komma i säng i tid ikväll, men vi vet ju hur det brukar gå.
Till sist kan jag väl tillägga att jag besökt löpbandet för fjärde gången den här veckan. Idag med nytt rekord, igen... 7.5 km. Ursäkta om jag tjatar om träningen, men jag är så grymt nöjd över mig själv. Trodde aldrig att jag skulle klara det här. Men det har man ju lärt sig den här hösten, att enda hindret är mina egna tankar, och de är ju inte heller ett hinder längre. Milen känns inte allt för avlägsen och vem kunde tro det för tre veckor sen när jag började på löpbandet.
Vägde mig i fredags och det saknas fortfarande 1 kg tills jag är i mål. Det som är väldigt positivt är att det märks att träningen gett snabba resultat för kroppen har ändrats. Midjemåttet har minskat ganska mycket på kort tid och nu är det till och med marginal upp till maxvärdet för vad som är hälsosamt. Muskelprocenten har ökat och där är jag snart över riktlinjerna. Fett procenten minskar också, dock en bit kvar. Men skönt att se att det händer nåt på kroppsmätningarna även om inte vågen alltid ger så tydliga utslag. Bra resultat av träningen alltså. Peppande att fortsätta.
Nu ska jag vara trevlig med kära far som står och donar i köket. Adios!

1 kommentar:

  1. be inte om ursäkt för att du tjatar om träningen, du är grym!! blir väldigt peppad själv när jag läser om hur duktig du är :)jag längtar också till man får börja julpyssla! nu är det jul igen, nu är det jul igen :)

    kram på dig!

    SvaraRadera