söndag 7 november 2010

Uppdatering efter helgen

Då var det dags för det obligatoriska söndagsinlägget som summerar helgen som varit. Det har varit mycket kämpande med maten (eller "inte-maten") och det har gått upp och ner i både humör och motivation. Men vågen visar 1 kg under min målvikt så jag är väldigt nöjd. Ska ner ytterligare nåt kilo eftersom man alltid går upp lite när man börjar om att äta. Så några dagar till ska jag köra. Osett än hur länge.

I fredags var vi på Nimbys med barnen. En härlig familjedag som avslutades med middag på krabburgerstationen (Max) för den manliga delen av familjen. I lördags gjorde vi i princip ingenting på hela dagen. Jag var på Korpen på morgonen, men annars hände inte mycket. Lugnt och skönt, men jag blev lite rastlös på kvällen så då åkte vi till mamma och pappa och såg Luleå öka på serieledningen. Klara fick somna där och när vi skulle åka tyckte mamma det var så harmeligt att väcka henne så hon fick stanna kvar. Ville har tyckt det var ganska skönt att bara vara han hemma och få full uppmärksamhet. Och jag och Johan har också tyckt det var ganska skönt med ett barn att ta hand om och ge full fokus till. Men hon var efterlängtad av oss alla när hon kom tillbaka på eftermiddagen.

Ikväll hade vi finfina Ulle och Lasse på middag. Söndagmiddag med vänner är ju riktigt lysande. Man får en väldigt trevlig stund med vänner och barn på en dag som annars brukar vara ganska händelselös. Man kan bjuda på lite annan mat på söndagar plus att man behöver aldrig fundera om man ska lägga barnen borta eftersom alla ändå ska upp för dagis och jobb. Alltid lika trevligt att ses och nu är det bara se till att det inte dröjer så länge tills nästa gång.

Kollade almanackan första gången i kväll på hela helgen (inte likt mig) och märkte då att jag visst hade en excelkurs imorrn. Eftersom mina kunskaper i Excel är ytterst begränsade så var det bara att fixa barnvakt ett par timmar. Så imorrn efter besök på öppen förskola på kyrkan väntar excelkurs, sen löpbandet och på kvällen blir det kör igen. Nu sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar