tisdag 2 november 2010

"Sälj dig själv och ta bra betalt"

Hemma igen efter en dags säljkurs. Vad ska man säga om den då? Jag kommer kanske inte bli kontorets bästa säljare men nån säljsignal ska man väl lyckas snappa upp. En sak som slog mig när jag kom hem till min glada, fina barn är att jag kommer att sakna dem väldigt, väldigt mycket när jag börjar jobba. Jag är ju så van att vara med dem dygnet runt nu och sen bara träffa dem ett par timmar på kvällen kommer att bli en stor omställning.

Jag har mycket funderingar kring hur det kommer att bli och kännas när jag börjar jobba. Jag är superpeppad att börja jobba, ska bli jättekul med mycket nya utmaningar. Samtidigt har jag levt i en ganska skyddad verkstad länge nu där det mesta gått ut på att hålla mig och barnen nöjda. Det är inga intriger, inget missnöje över chefen, ingen stress över debiteringsgrad, inget skitsnack osv. Det kanske det inte blir när jag börjar om heller, det återstår att se, men att det blir en omställning från det lugna, slappa hemmalivet det kan man nog inte komma ifrån.

Kör helfart igen. Nu ska jag i mål. Viktigt för mig själv att känna att jag verkligen klarar att slutföra det, att jag inte ger upp innan jag verkligen gått i mål. Jag håller på tills jag är i mål så förhoppningsvis tar det inte så lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar