torsdag 25 november 2010

Dagens ord är...

...harmoni. Har haft en härlig och lugn familjedag med mycket tid för storebror. Känns bra i hjärtat då han visat i veckan att livet ibland känns orättvist och att lillasyster tar för mycket tid. Så idag känns det bra i mammahjärtat. Vi började dagen på gratis knattebio dit även Maya, Jennie och Melker följde. Sen blev det lunch och lite ärenden på stan. TIllbringade eftermiddagen hos mamma och pappa. Har även hunnit med 8 km på löpbandet innan en lugn familjekväll med Johans gamla hockeyspel. Nu sover de små, Johan sorterar tvåtusen sockpar och jag ska fortsätta med kortsorteringen. Började igår och insåg ganska snabbt att jag har ett enormt arbete framför mig. Men jag gillar ju att sortera och få ordning. När jag får ett sånt här jobb börjar jag med att tänka igenom hur jag ska göra, planerar hur mapparna ska läggas upp, ser till att ha ett bra system så jag inte missar några kort och jobbar sen väldigt systematiskt så allt gås igenom med tänkt resultat. Typiskt mig. Hoppas bara att jag inte lessnar innan jag är färdig.

Sa till Ville igår: Ikväll borde vi fara till morfar och fika för han har julbakat HELA dagen.
- Mmmm, han är så himla rastlös!

Word! Kul att Ville också uppfattat det alla vi andra redan vet.

Imorrn väntar bad för mig och barnen, sen fredagsmys! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar