torsdag 11 november 2010

Knuff i karriären

Knuff-tåget tuffar vidare. Idag var det uppstart för mentorsdelen så de flesta mentorerna var där och vi gick igenom vad vi och dom förväntar oss av det här året. Det är upp till oss adepter att bestämma vad vi ska prata om beroende på vilka frågor vi vill diskutera. Vi fick lite uppslag idag och det ska bli grymt spännande och kul att sätta igång. Jag och min mentor har redan bokat upp tre träffar innan jul. Känns riktigt, riktigt bra. Den mentor jag har valt är Eva Lidén, personalchef på Sparbanken Nord sedan tre år tillbaka. Innan det var hon personalchef på Kappa i 10 år. En väldigt intressant och klok kvinna som jag tror kan inspirera och komma med många klokskaper.

Ville skulle som vanligt inte följa hem efter att ha sovit hos mormor och morfar. Varje gång han sovit där säger han att han ska sova tre nätter till, så det blir fyra nätter. Så då fick han göra det då. Men jag saknar han jättemycket min fina, fina pojke. Imorrn ska han minsann få sova hemma för lördag ska han sova hos farmor och farfar då de ville låna han över natten. Söndag till tisdag ska han sova hos mamma och pappa igen då jag ska iväg på kurs i Umeå. Mycket sova borta för Ville, men han gillar det. Sen är vi väldigt tacksamma att vi har föräldrar som gillar att vara med sina barnbarn, både när vi behöver hjälp och när det är helt "frivilligt". Otroligt värdefullt både för oss och för barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar