måndag 22 november 2010

Måndag igen

Nyss hemkommen från öppen förskola på kyrkan, tyvärr sista gången innan jul. Så när de öppnar igen är det Johan som får fara. Det var lika trevligt som vanligt. Det finns så många trevliga föräldrar och barn här i byn. Bästbyn som vi brukar säga!

Sitter och skriver på min nya dator som vi var och köpte igår.Nu återstår bara projekt "sortera-alla-våra-7-miljoner-foton". Förhoppningen är att jag ska hinna det innan jag börjar jobba. Får se när jag väl börjar om det är möjligt. Kanske tar mer tid än jag har planerat. Så när det är gjort kanske det äntligen börjar bli mer foton här på bloggen. Det är ju verkligen på tiden. Ska i samma veva försöka samla ihop lite foton från bröllopet också. Vi tog ju själv inga kort av förklarliga skäl. Så är det någon som sitter på kort från dagen, kvällen och natten får ni gärna bränna ner dem på en skiva eller nåt.

Mamma och pappa var här och drack kaffe igårkväll och pappa kommenterade då att det hänt så mycket med Klara sista månaderna...och det fick vi verkligen bevis för imorse när jag hittade henne halvvägs upp i trappen, hur nöjd som helst. Så nu är det bara att lära oss att använda grinden.

Lördagen bjöd på mysig julmarknad. Det blev ingen shopping men väl hästochvagnåkning och en trevlig lunch med fina vänner. På kvällen bjöd jag, Jempan och Challan våra fina mammor på trerättersmiddag innan vi åkte och såg Åsa Persson och en till på Christinasalen. Våra mammor är inte bortskämda med att vi fixar nåt sånt här så de hade köpt så fina presenter till oss. De blev nog helt chockade över inbjudan. Det är nog ett bevis för att vi borde göra det betydligt oftare. Showen var i alla fall grymt bra. Det var länge sen jag skrattade så mycket. Vi fick verkligen valuta för pengarna.

Mamma ringde nyss och bjöd på middag, så snart åker vi dit och äter potatispannkaka. Ikväll väntar julsånger med bästa Amatörkören. Hoppas ni får en trevligt vecka.

1 kommentar:

  1. Som jag var avis när jag såg er, supersnygga brudar, studsa in i vimlet. Låter som en toppenkväll! Kram!

    SvaraRadera