torsdag 14 oktober 2010

Snart helg

Det var riktigt snöoväder imorse så dagens promenad ställdes in. Jag tänkte istället passa på att vila en stund eftersom veckans sömn varit väldigt upphackad och ovanligt kort, men Klara som vanligtvis brukar somna kring 9.30 var nu på sitt allra bästa humör fram till storebror skulle hämtas från dagis. Men väl hemkomna så gick vi och la oss allihopa och vilade en stund. Grymt skönt.

Igår var det dags för vinlotteri igen. Den här gången höll vi till hemma hos mig, närmare bestämt på inglasningen. Så mysigt att sitta där ute när det är mörkt och lite ruskigt väder utanför. Jag vann ingenting den här gången men det kvittar. Är så nöjd över att få tanka positiv energi med dessa härliga tjejer.

Idag har jag fortsatt med operation höststädning och nu börjar det äntligen närma sig slutet. Kvar är bara Villes lekrum och badrummet (och kanske källaren men det har en tendens att prioriteras bort). Idag var det dags för hall och farstu. Jag gick igenom och sorterade alla kläder, mössor och vantar och kunde konstatera att Ville växt ut det mesta, så nu måste det inhandlas nytt.

Nu ska jag sätta mig en stund med min nya hobby, mastodont-sudoku, som är 16x16 rutor istället för det vanliga 9x9. Att jag håller på med sudoko är ett säkert tecken på att det är dags att börja om att jobba, hjärnan behöver lite mer stimulans än den får här hemma. Det känns både och. Ska bli jättekul, men jag kommer att sakna mina småfjärtar.

Nu tar vi helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar