onsdag 20 oktober 2010

Första dagen på nya Marrans liv.

Ja herregud, vad ska man säga. Är helt slut efter dessa två dagar. Det har varit helt fantastiskt, underbart, omtumlande och tänkvärt. Vi har hafts Knuffs berömda och omtalade hinderdagar, för Knuffmedlemmar omtalade i alla fall. Hela gårdagen fick vi jobba med våra hinder - vad hindrar oss från att nå våra mål och från att vara den vi vill vara? Kvällen gick ut på att utmana oss själva och bli av med hindren. En av övningarna gick ut på att vi skulle knäcka en pil mot kroppen. Vi tänkte ju självklart mot någon HÅRD del av kroppen, men det var mot den mjukaste delen...och den sitter nämligen på halsen, gropen där nyckelbenen möts. Vi fick placera pilen mot gropen och andra änden mot en björk och sedan knäcka. Läskigt var det, känns helt onaturligt att frivilligt försöka spetsa sig själv, men grymt coolt när man lyckades. Direkt efter var det dags för kvällens höjdpunkt som var glödvandring...och jag gjorde det!!!


Det var en väldigt speciellt kväll, nästan lite religiös, mer omtumlande för vissa. För mig känns det verkligen som att det är dags för den riktiga Maria att komma fram. Så ni som inte har träffat henne än, passa er!
För alla er som är intresserade av personlig utveckling säger jag bara, sök till Knuff. Det är det bästa jag gjort. En av de bästa grejerna är ju att jag lärt känna så fantastiskt fina människor, verkligen helt underbara. Alla delar med sig och blottar sig själva. Modiga och fina människor som gläds med andras framgångar och stöttar när det är jobbigt. Tack snälla ni för att ni finns.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Har ju också gjort det, himlades fränt.
    Duktiga killar!
    Som det ser ut är vi ledig söndag, för er?
    Alternativt kan jag och barnen komma nån kväll till veckan
    /U

    SvaraRadera
  2. Så otroligt häftigt vännen, vilka utmaningar. Vilken Marran du än är så är du grym, glöm aldrig det! Puss

    SvaraRadera