lördag 2 oktober 2010

Härliga helg

Har haft en fin dag med familjen. Johan var och jagade på förmiddagen så jag och barnen åkte iväg på höstmarknad i Öjebyn och oj vad vi fyndade. Lättsockrad hemmagjord jordgubbssylt, nyttolimpa, superfina tofflor till mig, stickade sockor och vantar till Klara för 150 kr (superfina), bild kanske kommer imorrn. Köpte också några tryfflar, potatis och smörmusslor. Samma fika som mormor alltid brukade ha till jul. Nu måste jag försöka hitta receptet för de var helt fantastiskt goda. Tänk vad många duktiga människor som sitter hemma och pysslar och sen säljer alla superfina saker så himla billigt.



Ville var på kalas på eftermiddagen och Klara sov i tre timmar så jag och Johan hade en lugn kaffestund i soffan. Japp, jag har också blivit vuxen, har blivit tre koppar idag. Till middag blev det älgfilé provencale. Grymt gott! Vi tog oss en liten kvällspromenad till vänner i byn. Alltid trevligt, synd bara att man inte träffas oftare.



Imorgon ska Johan skippa jakten för han var visst så himla sugen på att sätta igång med höststädningen, så då är det väl bäst att man hakar på. Nu ska jag se reprisen av nya serien "The Event". Får se vad det är för nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar