söndag 31 oktober 2010

Helgen över för den här gången

Ja då var den här helgen också slut. Herregud vad fort det går. I fredags var det dags för jobbets årliga familjetillställning med tacos och bowling. Ville har längtat i flera veckor och tränat här hemma. Det verkar ha gett resultat för första omgången vann han över både mig och Johan. Om det var ett tecken på att vi var dåliga eller han bra det vette tusan. Duktig var han i alla fall.

I lördags hade vi inte så mycket att göra så vi åkte och såg lite innebandy i brist på annat. På kvällen blev vi spontanbjudna på middag hos bästa vännen vilket var väldigt trevligt. Även S,S och barnen kom förbi. Det blev hockey, sagostund, barnläggning och lite skitsnack blandat. Mycket trevlig kväll. Helgen har avslutats med ett kalas för Ville, avslutning av höststädningen för mig och Jojje och sen en söndagmiddag hos mapa. Trevlig helg. Får se hur trevligt den avslutas dock. Storebror ligger och hostar för fullt där uppe och har svårt att somna. Han har en väldig skräck att det ska komma upp slem eller annat när han hostar så han får nästan panik när han börjar hosta mycket. Hoppas det går över snart för finaste pojken.

I veckan är det ju höstlov så våra mammapromenader får vänta tills nästa vecka. Jag hade istället tänkt mig Korpen och min nya vän löpbandet ett par gånger den här veckan. Känns faktiskt riktigt kul.

1 kommentar:

  1. Får inte Ville vara på dagis när det är höstlov??

    SvaraRadera