tisdag 17 augusti 2010

Trodde aldrig jag skulle säga det, men det är faktiskt kul med löpning

Fick en halvtimme över ikväll så jag bestämde mig för att bege mig ut på en motionsrunda. Joggning och promenad stod på schemat. Men det blev faktiskt mest joggning. Jag är ju fortfarande bara i uppstarten av min joggningskarriär och tidigare har jag som mest sprungit 4 min i streck 4 gånger med tre minuters vila mellan. Idag när jag sprungit 4 minuter tänkte jag att jag springer väl en stund till, så det gjorde jag. Blev totalt 9.30 min innan jag stannade första gången. Sen blev det 2 x 4 minuter till också.



För er vana löpare är ju det här ingen match, men för mig är det en stor seger. Är grymt nöjd med mig själv och min kropp som alltid hatat löpning.



När jag kom hem hade Johan börjat sätta in glasen på altanen. Nu är gavlarna klara, bara framsidan klar. Och kristallkronan hänger där så fint, lite långt ner än, men det ska snart justeras. Nu tände Johan den också och den lyser så fint, så fint.



Barnen sover hos mormor och morfar till på torsdag eftersom jag ska iväg på Knuff-träff i dagarna två. Blir väldigt spännande att se vem som är med och vad som kommer att hända dessa dagar. Rapport kommer!



När jag lämnade Ville började vi busa i storsängen. Jag sa då att du måste fråga mormor om vi får busa i hennes säng.

- Birgitta, får vi busa i din säng?

- Nej, det vet du ju att man inte får!

- Mamma vi fick det, hon sa ja med den osynliga rösten!



Finns lösningar på allt. Han är inte dum lillpojken min.



Nu ska jag ta och packa lite inför Sikforsvistelsen, sen blir det sängen.

3 kommentarer:

  1. Haha den tekniken borde ju kunna vara användbar på jobbet också?! Tänk vad mycket man skulle kunna få gjort om alla "höll med" hela tiden!! :P
    Titti

    SvaraRadera
  2. Hej
    Att ta sig ut på motion är alltid bra i vilken form det än är, sen att du kommit vidare och börjat jogga är ju ännu bättre. Är avundsjuk på din motivation, hoppas hitta lite själv.

    Kul med KNUFF hjälpte mig mycket i framtida val. Hälsa Marie från mig!

    Kram på dig /u

    SvaraRadera
  3. Underbara Ville, vilken stjärna han är!

    Hoppas det går bra för dig i Sikis, det gör det säkert!

    Vad roligt att du kommit in i joggingsvängen, det är (oftast) riktit skönt. Att bli anfådd kanske inte är hela världen:)? Puss

    SvaraRadera