tisdag 10 augusti 2010

Grattis, grattis kära bror!

Har fått mycket smågrejer gjorda kring bröllopet idag. Skönt att kunna bocka av på listan. Har bland annat varit och beställt brudbuketten. Efter tips igår så har jag beställt den på Tistel i Norrfjärden och det känns jättebra. Hon var jätteengagerad och kom med bra tips och idéer och det var ju bra eftersom jag inte är så haj på det här med blommor.

Jag har länge drömt om en kristallkrona i inglasningen och de hade precis en sån jag vill ha på Tistel. Den var tydligen köpt på Ellos så nu när vi kom hem klickade jag hem en likadan. Med en rabattkod på 40 % så känns det som ett riktigt fynd, betalade bara 950 kr för en stor kristallkrona med både vanliga lampor och stearinljus. Grymt nöjd!

Vi har varit och grattat storebror som fyller år idag. Alltid trevligt med kalas. Typiskt dock att jag lyckats pricka in alla familjen Öberg/Burmans kalas och tillställningar under tiden jag kör helfart. Jobbigt att hålla sig idag. Har dock bestämt att jag bara kör till på fredag för då är mina pulverpåsar slut så bara tre dagar kvar alltså och det borde jag ju klara.

Tittade på lite förebilder idag som jag tog samma dag som jag började XV. Är glad att jag tog de bilderna för annars hade jag nog aldrig insett att jag faktiskt gått ner ganska mycket i vikt. Pratade om det med en kär vän igår att hjärnan inte alltid fattar hur man faktiskt ser ut (och tur är det kanske ibland). Min hjärna har nog alltid tänkt att jag ser ut ungefär som jag gör nu och då har den uppenbarligen haft ganska fel då jag tidigare vägde ca 25 kg mer. När jag går i mål (förhoppningsvis i helgen) ska jag ta nya kort på mig själv och känner jag mig modig nog så kanske bilderna kommer att visas.

Nu håller vi tummarna för att Klara har somnat däruppe och strax sover nog även storebror. Då blir det mer bröllopsfix.

Och just det, nu är det bara lite eldragning (sker imorgon) och ca 1 timmes målning kvar innan altanen är klar. Myyycket skönt!

3 kommentarer:

  1. Oj vilket inspirerande inlägg! Och då menar jag inte bara det med vikten...
    Lycka till med målande och planerande och ge dig själv en stor kram från mig! :-)

    SvaraRadera
  2. längtar så till ert bröllop, och du har varit så fantastiskt duktig och kämpat på ... tänk maria 25kg!!!!! puss

    SvaraRadera