söndag 8 augusti 2010

Barn till salu!!!

Skämt åsido, hon är inte till salu om än det känts så ett par gånger den här helgen. Jag vet inte vad det är som är galet, men hon är gnälligare än nånsin. Det är inget som duger. Inget som duger! Jag hoppas att det är några tänder på gång eller nåt så att det i alla fall finns en orsak till gnället. Annars kommer jag nog att bli galen snart.

Vi hade en jättetrevlig släktträff. Jag har alltid haft stor släkt och det bästa är att den bara växer och växer. Känner mig otroligt tacksam över att ha så mycket fina människor nära. Viktigt med ett stort socialt nätverk och stort nätverk kan man ju verkligen kalla min släkt. Hade bara önskat att mormor hade fått vara med, hon hade verkligen trivts mitt bland alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Men hon observerade nog spektaklet från något moln däruppe.

Det var knytkalas och det bjöds på massa god mat. Det har varit lite sisådär med XV-motivationen senaste dagarna och jag tog ett break i helgen som vara i typ 36 timmar. Imorrn är det dags igen. Nu ska jag ta de sista kilona, bara 1.9 kg kvar och det hoppas jag att klara till helgen. Tänk att jag snart kan säga att jag nått mitt mål. 24.9 kg mindre sen 15 april då jag började. Köpte ett par nya jeans förra veckan, 4 storlekar mindre än jeansleggingens jag köpte i februari. Tyckte att de såg fasligt små ut när jag höll upp dem, men tänk, de passar faktiskt och de sitter riktigt bra. Vet inte hur många gånger jag har speglar mig i helgen. Känns fantastiskt att kunna känna sig lite nöjd när man tittar i spegeln. Det var länge sen sist måste jag säga.

Jojje fick sin svensexa i helgen icg ligger nu trött och sliten i soffan. Verkar ha varit lyckat. Jag var därför själv med barnen på släktträffen. Det jag kan konstatera är att V blivit så stor. Lekte själv med nyfunnen vän hela kvällen. Man märkte knappt av han. När jag kl 23 tyckte att det började vara dags för sängen, följde han med till husvagnen utan protester, smög in och viskade hela tiden så han inte skulle väcka Klara. Fina fina storebror. Han sover hos farmor och farfar inatt. De har semester och ville passa på att ta med han på utflykt till Teknikens Hus imorrn. Blir spännande att höra hur det varit. Med bara ett barn hemma imorrn ska jag och J passa på att besöka Noliamässan. Blir nog att kolla in X antal husvagnar och fantisera om drömvagnen. Fast jag är väldigt nöjd ´med våran fina vagn. Försöker vara det, nöjd med det jag har!

2 kommentarer:

  1. Fina mormor Karin, ja hon mös nog när hon såg ner på er allihopa!

    SvaraRadera
  2. Vad duktigt du har jobbat - coh nu får du din belöning!
    Grattis!!
    Titti

    SvaraRadera