söndag 1 augusti 2010

Pedåll över!

Då var den här PDOL-helgen över för den här gången. Som vanligt hade vi fest på Nötön på torsdagen och som vanligt tog vi oss ut senare än planerat men det var då lika bra. Vi hade så himla trevligt på festen och det var inte alls märkvärdigt ute. Ovanligt lite folk och inte så många man kände. Tycker också att det börjar bli riktigt dyrt, 270 kr och då spelar ju knappt några bra artister. Men förfesten var riktigt trevlig och den sommarkänslan ska jag försöka ta fram i november när det är mörkt och grått.

Det är inte så himla länge kvar till bröllopet längre och jag försöker ligga så bra till i planeringen som jag hinner. De få timmar som jag är vaken då barnen sover försöker jag lägga på lite planering och fix med program och liknande. Känns som vi ligger i fas men det är fortfarande mycket som hänger i luften som jag skulle vilja bocka av på listan. Hoppas jag lyckas med det i helgen.

Har börjat om på helfart idag efter ca 5 veckor med mat. Lite motigare att börja om med drickat nu, men jag vill verkligen gå ner de sista kilona innan målvikten och det behövs nog också om brudklänningen ska sitta perfekt. Hoppas att det inte behövs så många veckor innan målet är nått. Är väldigt nöjd över att jag lyckats hålla vikten i sommar trots semester, resor och mycket frestelser. En annan sak som jag är fantastiskt nöjd och stolt över är att jag börjat springa, eller kanske rättare sagt jogga eller lunka. Springer inte långt ännu, men längre än jag någonsin kunnat drömma om i början på sommaren. För mig som alltid hatat att jogga känns det som en fantastiskt stor seger bara att jag får det att bli av. Till alla som också vill komma igång kan jag bara rekommendera löpprogrammen på marathon.se. Grymt bra.

Snart blir det öronproppar på, för lilla Klara vill inte sova. Inte när mamma och pappa vill i alla fall. Skulle vara skönt om hon också ville somna när storebror somnar så vi fick lite vuxentid på kvällen. Det börjar nog vara dags att försöka se över hennes sovrutiner. Nu blir det bröllopsprogram igen. Imorgon shoppingdags!

2 kommentarer:

  1. Ha en trevlig shoppingdag! Har du förresten något slutdatum som vi borde fixat det vi vill ha in i programmen? Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till - det kommer du säkert klara alldeles utmärkt :)
    Webbadressen för jobb/löpningsprogram funkade förresten inte, du kanske skrev in fel..?
    ~Titti

    SvaraRadera