torsdag 12 augusti 2010

Rart med barn, del 17

Ville skulle känna på mina magmuskler igår. Jag sa till han:
- Visst har mamma en hård mage?
- Japp, det är den, men den är mjuk uppanpå.

Av barn och fyllisar får man visst veta sanningen.

Har varit en sväng med mamma på stan idag och hjälpt henne hitta kläder till bröllopet. Hon mannekängade när vi kom hem och det kommer att bli så himla fint. Familjemiddag i Öjebyn sen där pappa bjöd på potatis och köttbullar. Såg verkligen gott ut. Jag åt dock inget. Men nu är det bara frukost och lunch kvar imorgon, sen börjar jag också äta. Egentligen ska man ju köra upptrappning och vänja magen med små portioner och lätt mat, men jag och Johan kör hårt och tar en restaurangmiddag det första vi gör. Men det går nog bra, har järnmage, förhoppningsvis imorgon också. Igår hade vi 5-årig förlovningsdag så det tänkte vi fira lite på tu man hand. Hade först tänkt gå på bio efter restaurangbesöket, men filmen hade slutat gå, så det fick bli en nedladdad version istället. Blir nog lika bra.

Storebror ville inte följa hem från mormor och morfar idag, så vi har bara ett barn hemma ikväll. Passade på att få mig en längre prommis ikväll med lillan. Skönt!

Imorgon hoppas jag vi får hänga upp kristallkronan. Nu ska jag ta och lägga ut lite grejer till försäljning. Hoppas på bra säljlycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar