söndag 20 mars 2011

Revansch


Den här helgen blev bättre än den förra...betydligt bättre. Helgen började med fredagsmys med hockey på madrasser fulla vardagsrummet. Jag somnade i och för sig kring halv nio, men det är ju det som är så skönt. Man kan med gott samvete somna vid tv:n efter en hel jobbvecka.


I lördags bjöd vi hit en kompis och hennes barn för lite pulkaåkning och sen grillade hamburgare till lunch. Vi hade fantastiskt härligt väder och jag nöjt i fulla drag av frisk luft och solsken. Vi stylade om oss från underställ, till kvällsblåsa, lämnade barnen hos farmor och farfar och åkte sen på middag hos en fantastisk vän i Luleå. Vi bjöds på otroligt god mat. Snart är det våran tur att bjuda och vad tusan skulle vi hitta på att bjuda på? Vi har lovat varandra att det inte ska bli en tävling där vi ska överträffa varandra, men man vill ju samtidigt bjuda på nåt gott som man inte behöver skämmas för att ställa fram. Det blev en riktig helkväll och vi somnade inte förrän tre... när hände det senast?


Det var därför riktigt skönt med sovmorgon imorse, sov till halv elva...när hände det senast???


Slängde i oss lite frukost och åkte sen för att vara med barnen. Tog en härlig prommis i solen innan det var dags att åka till mamma och pappa och äta middag och se hockey. Som ni märker har vi haft en riktigt härlig helg. Känns skönt med revansch från förra helgen.


Nu har jag samlat ny energi inför kommande vecka. Känns fantastiskt att jag har ett jobb som jag inte gruvar att åka till, snarare tvärtom. Däremot började vi prata lön igår med mina kära Knuffare och då är det ju bara att konstatera att det finns mycket, mycket mer att önska. Tur att det inte är så länge till nästa löneförhandling...

1 kommentar: