onsdag 23 mars 2011

Hejhopp

Bokade en kurs idag. Så till hösten åker jag hit en vecka! Kan bli härligt i oktobers höstmörker.

Idag bestämde jag även att jag ska gå ner i tid till hösten. Har våndats mycket fram och tillbaka om hur jag ska göra. Har vi råd? Påverkar det karriären? Hur kommer chefen att reagera? Hur går det på jobbet när redan 4 av 14 kommer att vara föräldralediga? Ska det vara omöjligt att kombinera karriär och familj om man är kvinna? Men när både hjärna och hjärta funderat färdigt och kom fram till samma beslut så var det inte så svårt. Det är klart att jag ska vara hemma med barnen. Det blir ingen jätteskillnad, men varannan vecka ska jag vara ledig på onsdagar. Ska bli grymt skönt med sovmorgon där vi slipper stressa iväg till skola/jobb, kanske hinna få undan lite hemma, nån tvätt, ett varv med dammsugaren innan vi kan åka och bada, en sväng på Nimbys, vara ute och leka eller bara vara hemma och spela spel och mysa. Den vecka jag inte ska vara ledig slutar Johan tidigt så barnen får ända bra veckor. Känns som en bra lösning.

Nu blir det nog sängen. Känns som att det kan bli en lång dag imorrn. Vi syns väl på bröllopsmässan?

1 kommentar:

  1. Klart du gör rätt! Barnen är inte små så länge, man ska ta vara på tiden!

    SvaraRadera