onsdag 30 mars 2011

Cash in,cash out!

Igårkväll var det dags att betala månadens räkningar och alldeles nyss gjorde jag bort att deklarera. Som tur var blev det inte restskatt utan ett välkommet tillskott på ett par tusen. Har varit lite nervös över att jag skulle åka på en skattesmäll nu när jag varit föräldraledig hela året eftersom Försäkringskassan bara drar 30 %. Men tack vare (???) att man numera räknas till kategorin väldigt lågbetalda som behöver extra stöd för att överhuvudtaget överleva (i form av extra grundavdrag) så blev det lite skatt tillbaka. Har varit iväg på ett kvällsjobb idag. Kan bli så så här i inventeringstider. Det är så himla kul att få åka ut och träffa en massa kunder. Just den här kunden var extra trevlig. Kul med människor som GER energi. Imorgon ska tre generationer pojkar/killar/män/gubbar (välj själv vad ni tycker passar) iväg på hockey, så jag och Klara ska ha myskväll här hemma. Ville längtar mest efter att se björngapet. Sen tyckte han att de skulle köpa fika i pausen: "för mamma, jag känner på mig att jag kommer att vara hungrig efter allt hejande". Sitter och är lite hungrig. Försöker stå emot impulsen att hämta rester från födelsedagsfikat, eller göra kvällsmackor. Dumt att hoppa över kvällsmellanmålet. Kanske lika bra att gå och lägga sig. Redan onsdagkväll. Snart helg!

1 kommentar:

  1. Vi hade tänkt komma och hälsa på er igår men fastnade hemma. Puss på er!

    SvaraRadera