onsdag 1 december 2010

Tjohej

Har varit hos mamma och pappa och ätit palt idag. Som vanligt blev det vilda protester när vi skulle hem. Ville var helt galen, skrek, sprang och gömde sig, sparkade och slog och grät helt förtvivlat. När vi till slut fick han i bilen och han lugnat ner sig försökte jag prata med han om vad som hänt. Varför blev han så arg, varför är det så kul hos mormor och morfar osv.. Mitt i allt säger han helt lugnt: "Men mamma, slappna av en smula!"

Ganska svårt att hålla sig för skratt efter en sån kommentar.

Nu sover båda barnen och har gjort så sen kvart över sju. Jag tror inte jag blir så långvarig här uppe heller då jag inte sovit så bra senaste natten med febersjuk donna som sovit halvt på mig.

Var ju och fick nytt träningsprogram idag och jag fick lite bakläxa att jag varit lite för ivrig med löpningen. Nu ska jag springa kortare stunder men med högre tempo. Allt för att jag inte ska bli skadad. Kroppen är nog lite i chocktillstånd från att gå från promenader till att springa varannan dag. Jag är livrädd för skador, för då skulle jag nog ganska snabbt komma ur mina bra träningsvanor, så det är bäst att man sköter sig och håller sig till träningsprogrammet så jag håller mig pigg och fräsch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar