lördag 11 december 2010

Stilla lugnt!

Bra dag idag. Familjetid hela dagen. Försöker fylla på allt vad jag bara hinner innan jag ska börja jobba.

Vi började med bad i Hortlax. Toppenbra familjevinteraktivitet enligt Bergs. Sen åkte vi hem, åt lite lunch och sen sov hela familjen middag ett par timmar. Toppenbra familjevinteraktivitet enligt Bergs. Lite hemmamys innan vi blev bortbjudna på middag hos Ulle och Lasse. Toppenbra familjevinteraktivitet enligt Bergs. God mat, fina vänner och glada barn. Kan inte bli så mycket bättre. Blev dock lite senare än vanligt för barnen så vi hoppas att de också vill ha sovmorgon imorrn.

Ser på bloggar att många julpyntar och fixar så det står härliga till. Gör julgodis, bakar, pysslar och klär granen. Vi gör inget sånt. Skulle egentligen både vilja baka och göra godis, både kul och gott. Men jag kämpar och avstår så långt jag bara klarar det. Ska försöka att inte baka förrän julen är slut, till årets ettårskalas. Däremot beställdes granen idag. Vi brukar ha en Ersträskgran, men i år blir det en Blocket-gran. Hoppas det blir lika bra. Så måndagkväll blir det nog julharmoni även i Sjulnäs. Imorgon ska jag försöka få in lite mer julkänsla då vi först ska sjunga julsånger med kören i EFS Svensbyn och sen på julkonsert i stan. Jul, jul strålande jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar