söndag 19 december 2010

Ny vecka väntar


En härlig helg är snart slut. Det har varit blandad kompott men fokus på mys. Igår var vi på stan och köpte färdigt alla julklappar. Nu ska det bara pysslas lite och sen slå i dem såklart. Lite familjemys på eftermiddagen till vinterns bästa program - Vinterstudion. Efter god middag åkte vi och hälsade på i Lakafors. Lite julmys, spel och delvis glada barn.

Imorse fick vi sova till kvart i åtta och det gillas skarpt. Efter lite bak åkte jag och tränade och sen för lite julfika hos finaste Elvira från Knuff. Väldigt trevligt att träffas igen. Blir så glad när jag träffar dessa härliga människor och precis som vi pratade om idag så är det viktigt att tanka med energi och umgås med dem som fyller på med energi istället för suger energi. Viktigt att tänka på kära vänner. Knuffmänniskorna är verkligen av den första sorten.

Hämtade upp resten av familjen hos mor och far där de tillbringat eftermiddagen. Nu sover barnen och jag och Johan har vuxentid, dvs vi sitter och surfar i varsin soffa med tv:n på i bakgrunden.

Imorgon väntar julbord på Gästgivargatan. Jag har höga förväntningar, hoppas de blir infriade. Just ja, något helt annat. Klara har tagit ett par steg själv idag. Hon verkar tycka det är fantastiskt kul, skrattar hela tiden. Härligt att se. Morfar tror att hon kommer att gå på julafton, men det känns lite tajt, men man vet ju aldrig.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du gillar julbordet, det föll mig i smaken i alla fall, provade tom blåbärssillen som bara smälte i munnen. Jag provade en massa nytt så det kan jag rekommendera!

    Vad spännande med lillan, jag har Klara-och-Ville-abstinens nu, måste se till att få träffa dem lite i veckan. Puss till dig!

    SvaraRadera
  2. Men va kul för Klara, duktiga tjejen!

    SvaraRadera