måndag 27 december 2010

Då var glada julen slut slut slut...

Det har varit en jättehärlig julhelg. Lugnt och skönt med mycket tid för familjen. Ville är jättenöjd och det är huvudsaken. Julen är ju verkligen till för barnen och det har varit så himla kul att se hans väntan på tomten, hans miner när han öppnar paketen, hans funderingar på sängkanten efter dagen och alla hans uttryck över hur "fantastiskt" allt har varit.
Julafton firade vi med Johans familj och juldagen med min familj. Skönt att ha det uppdelat så man inte behöver stressa runt på en dag.

Här kommer tomten på julafton. Klara verkade först inte upptäcka han. Det tog typ fem minuter innan hon reagerade och då blev det med skrik och tårar.

Juldagen var hon betydligt gladare. Då var hon ju rutinerad dam. De superfina julklänningarna är båda inköpta av hennes fantastiskt fadder Jennie. Söt som en karamell.



Storkusinerna har blivit fotograferade vid samma tavla i fyra år. Man ser ganska tydligt hur mycket de växer och förändras mellan åren. Det var inte länge sen de inte nådde upp till nedersta kanten på tavlan. Juldagen bjöd på en riktigt bra överraskning. Mamma och pappa ska nämligen bjuda hela familjen på en utlandsresa. När och var ska vi tillsammans komma överens om. Det kommer att bli så härligt. En hel vecka med sol, bad och familjen. Kan det bli bättre. Det verkar som att vi varit riktigt snälla i år.
Idag är det ju inte vilken dag som helst, det är Klaras födelsedag. Hennes allra första! Ville tyckte att vi skulle ge henne det största ettårskalaset hon någonsin har haft. Så det gjorde vi. Tur att hon inte haft några andra. Vi passade på att fira henne igår då släkt och vänner var lediga. Tänk att det redan har gått ett år sen hon kom i en rasande fart. Vi kom in till BB strax efter 11. Fick ligga i ctg-kurva i första undersökningsrummet. Barnmorskan trodde att det var länge kvar för värkarna registrerades knappt. Hon kollade hur öppen jag var, ooops 9 cm. 10 minuter senare är hon född. Fruktansvärda 10 minuer senare ligger hos mig som är otroligt chockad, lättad och fantastisk nöjd. Hon är en riktig solstråle med ett häftigt humör, sover bra och äter bra, en toppenlillasyster åt en stolt storebror.
Egen tårta för födelsedagsbarnet!

Tur att man blev revisor och inte konditor. Hade nog inte gått så bra!

Den här dagen höll på att sluta riktigt tråkigt. Var på stan idag och gjorde lite ärenden. När jag skulle iväg och träna på kvällen hade borta plånboken Letade överallt, ringde systembolaget (där jag använt den sist), ringde polisen och anmälde den försvunnen, spärrade visakortet osv. Sen hittade Johan den i barnvagnen i bilen och jag blev på bra humör igen. Tack älskling för det!
Ville stannade hos mormor ikväll så vi har bara haft ettåringen hemma. Tror jag ska passa på att ta mig en promenad imorrn, om det nu inte är så himla kallt. Annars kanske jag åker till Munksund och tränar med Jempan. Får se vad jag känner för imorrn.

4 kommentarer:

  1. Tänk att hon är ett år nu sötnosen! Pussa henne från Alfons (och mig). Kom imorgon! Jag ska dit! Skulle vara kul!

    SvaraRadera
  2. Jaha, nu blev jag rörd till tårar så här på kvällskvisten. Söt som socker är hon i alla fall!
    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  3. Kan ju hända att vi lärt oss säga Kårrång från samma källa...

    SvaraRadera