tisdag 7 december 2010

Bra dag - igen

I somras fick jag ju en hel stor påse kläder av finfina Carro. Vissa av kläderna har jag haft, medan andra har legat i förrådet med förhoppning att jag ska krympa i dem. Med tanke på att jag snart ska börja jobba och jobbgarderoben är kraftigt begränsad så tog jag fram den där påsen för att se om nånting kanske skulle passa nu...och det gjorde det. Flera stycken faktiskt. Jag har nog inte gått ner nåt mer sen sist jag provade kläderna men uppenbarligen har kroppen ändrat lite form sen sist. Väldigt välkommet med lite tillskott i garderoben, skulle bara behövas fler.

Idag har jag varit och jobbat. Blev en dags inhopp. Hann vara med på bra interna möten, ett spännande kundmöte + lite annat. Superkul att vara tillbaka, om än det bara var tillfälligt. Om det har undgått någon så är jag grymt taggad, grrrymt taggad. Hade eg tänkt börja den 10:e januari, men har beslutat att börja den 3:e. Ska ut till kund nästan direkt och det ska bli skönt att komma iordning lite först. Kolla igenom ett års mail och nyheter bland annat. Och med tanke på att mitt skrivbord var trasigt, stolen gått sönder samt mitt tangentbord försvunnit medan jag varit borta så känns det ganska befogat att komma tillbaka och få nån ordning på torpet.

Var tvungen att hämta upp Trotsboken idag och kolla om vi skulle bli nå klokare. Klara har varit supergnällig sista veckan. Hon måste aktiveras hela tiden och jag kan inte lämna henne mer än 50 cm utan stort gråtanfall till följd. För barn som är 11 månader står följande:

- skriker oftare och mer (check)
- vill ha mer fysisk kontakt och mer uppmärksamhet (check)
- äter sämre (check)
- sover sämre (tack och lov helt fel, bättre än på länge)
- är mer klängigt än vanligt (dubbelcheck)
- suger mer (inte vad jag märkt)

När en sån här period går över ska hon visst bli "gladare, mer harmoniskt och mer självständigt än tidigare". Som vi längtar.

Imorgon blir det frissan och sen julcafe på kvällen. Håll tummarna att det inte är fler som reagerar som Ville.

1 kommentar:

  1. Tycker du borde få ett lite upphottat rum nu när du går tillbaka till jobbet, det är du minsann värd! Tänkte på dig idag och såg framför mig en väldigt glad och taggad Marran på jobbet:). Kul även att ha en uppdaterad garderob, billigt och bra.

    Ses imorgonkväll. Lycka till hos Challan. Sov gott

    SvaraRadera