söndag 2 maj 2010

Härlig helg

Jag hatar bloggar där allt är rosenrött, välstädat, gourmetmat och snälla barn, hela hela tiden. Och därför tar det emot lite att skriva att det här har varit en härlig helg och att jag mår toppen. Igår storstädade vi hela nedervåningen, dammsög sofforna, putsade fönstren, skurade alla köksskåpar osv. Riktigt skönt att ha det gjort. Det enda som inte är så skönt är att vi har kvar de andra två våningarna.

Idag har vi varit och firat en trettiotvååring. Mycket trevligt, kul att träffa alla. Lite kämpigt att stå emot de väldiga fikafaten, speciellt negerbollstårtan som verkade riktigt smaskig. Men en utmaning till som jag klarat av. Efter kalaset blev vi bjudna på middag hos ma&pa. Skönt att slippa laga mat åt resten av familjen.

Det som är lite jobbigt just nu är att Ville verkar ha kommit in i världens fyraårstrots. Han svarar emot, lyssnar inte det minsta på vad vi säger förrens vi hotar han eller blir riktigt arga. Eftersom han är trotsig från det han vaknar till han går och lägger sig känns det som att vi är arga på han i stort sett hela dagen. Johan har väl lite kortare tålamod än mig så han är extra arg. Jag försöker välja mina strider för det känns verkligen trist att vara så arg jämnt. Vet inte vilken metod som är bäst. Johan fick då Ville att somna trots att han bar upp han skrikandes, trodde jag aldrig skulle funka.

Nu ska jag försöka hitta något bra band/trubadur som ska spela på bröllopet. Är det någon som har något förslag. Jag har väldigt lite idéer för tillfället. All hjälp tas tacksamt emot.

1 kommentar:

  1. Jag återkommer med namn och nummer =)

    Ska höra med Marie vad de hade!

    SvaraRadera